Research Article
BibTex RIS Cite

İş Modeli Kanvası’nı Anlamak

Year 2017, Issue: Özel Sayı 1, 155 - 174, 01.10.2017

Abstract

2000’li yıllar, işletmelerin başarısı için fikir sahibi olmanın sermaye sahibi olmaktan daha önemli bir hale geldiği bir döne min başlangıcı olmuştur. Bu noktada, aslında bütün girişimciler için önemli bir başlangıç noktası olan iş modeli oluşturmak, proje nin üçüncü kişi ve kurumlara anlatılması açısından giderek önem kazanmaktadır. Bu makalenin amacı iş modeli kavramını tanım lamak, Alex Osterwalder tarafından geliştirilen İş Kanvası’nın bö lümlerini anlatmaktır.

References

  • Akar, E. 2010. Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri-Bir Pa¬zarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10/1: 107-122.
  • Aulet, B. 2013. Disciplined Entreprenurship. İstanbul: John Wiley & Sons.Ltd. -Türk Hava Yolları.
  • Bakırtaş, İ. ve H. Bakırtaş. 2008. Firmaların Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü¬nün Bir Kaynağı Olarak Temel Yetenek: Genel Bir Değerlendirme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 : 101-1 19.
  • Balaban, O. ve E. Yıldırım Okutan. 2009. Ekonomik Krizlerin Bir Sonucu Ola¬rak Stratejik İşbirlikleri ve Şirket Birleşmelerinde Yönetsel Uyumun Değerlen¬dirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Azerbaijan Studies: 299-310.
  • Barney, J. 1991. Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Jour¬nal of Management, 17/1: 99-120.
  • Belyova M. 2003. Entelektüel Sermayenin Firma Değerine Etkisinin Ölçülmesi ve Değerlemesi. Gazi Üniversitesi. 2003.: s. 2. içinde Ece Nalan. 2016. Entelektüel Sermaye Nedir? Vergi Vizyon http://www.vergivizyon.net/en- telektuel-sermaye-nedir/ (erişim 25.04.2017)
  • Bozan, E. 2015. İş planı Nedir ve Nasıl Hazırlanır?. Economist.com, https://ekonomist.co/strateji/is-gelistirme/is-plani-nedir-nasil-hazirlanir- yapilir-5698/ (erişim 25.04.2017)
  • Business Model Fidel. Son güncelleme 10 Mayıs 2017. http://bmfiddle.com/.
  • Curry A. ve J. Curry. 2000. The Customer Marketing Method, NewYork: The Free Press, (erişim 20.04.2017)
  • Çiçek, E. 2005. Müşteri İlişkileri Yönetimini Uygulama Sürecinde Başarıyı Et¬kileyen Faktörler. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. (Aralık): 60-72.
  • Ikea Türkiye. "Değerlerimiz". Son güncelleme, 15 Nisan, 2017, https://www. ikea.com.tr/kariyer/degerlerimiz.aspx.
  • Demir, F. O. ve Y. Kırdar. 2000. Müşteri ilişkileri yönetimi: CRM. Review of Social, Economic & Business Studies, 7/8: 293-308.
  • Elitaş, C., K. Çonkar ve M. Erkan. 2006. Teknolojik Gelişmelerin Üretim Mali¬yeti Unsurlarına ve Muhasebe Eğitimine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, B/ 2: 327-341.
  • Ensari, M. Ş. ve G. Eser. 2006. A Transition to Physical Retail from E-Business: A Case Study. Business Management and Strategy, 7/]: 47-63.
  • Erk, Ç. 2009. Müşteri İçin Değer Yaratma, Müşteri Sadakati Oluşum Süreci ve Şirket Performansına Etkileri Üzerine Araştırma. Edirne Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Li¬sans Tezi.
  • Eroğlu, A. H., H. Kanıbir ve N. Eker. 2008. Endüstriyel İşletmelerin Dağıtım Kanalı Seçimini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 13/1: 95- 110.
  • Erkurt, A. 2006. Google ve Yahoo! Arasındaki Gerçek Fark. http://alierkurt. com/google-ve-yahoo-arasindaki-gercek-fark/. (erişim 15.04.2017)
  • Hafeez, K., YanBing Z. ve N. Malak. 2002. Core Competence For Sustainable Competitive Advantage: A Structured Mefhodology For İdentifying Core Competence. Transactions on Engineering Management, 49/1: 28-35.
  • Hürriyet Gazetesi. "Google ne zaman kuruldu? İşte Google'ın tarihçesi". Son güncelleme 27.09.2015. http://www.hurriyet.com.tr/google-ne-zaman- kuruldu-bugun-18inci-dogum-gunu-40232531. (erişim 15.04.2017)
  • Instructubles. "How to Make a Business Canvas". Son güncelleme 10.05.2017. http://www.instructables.com/id/How-to-Make-a-Business-Model- Canvas/.(erişim 20.05.2017)
  • "Kanvas İş Modeli", http://www.adiloran.com/kanvas/. (erişim 15.04.2017)
  • Karasioğlu F. ve H. Duman. 2006. Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimci¬lik Kültürü ve Risk Sermayesi Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Girişim¬cilik Kongresi'nde sunulan bildiri, Bişkek, 25-27 Mayıs 2006. (erişim 20.04.2017)
  • Kaygusuz, S. Y. 2011. Kısıtlar Teorisi ve Maliyet Hacim Kâr Analizi: Bir Ça¬lışma Sayfası Modellemesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 1/13: 171- 187.
  • Koksal, Y. ve Ş. Özdemir. 2013. Bir İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya'nın Tu¬tundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18/1: 323-327.
  • Gedik, T., K. C. Akyüz ve İ. Akyüz. 2005. Yatırım Projelerinin Hazırlanması ve Değerlendirilmesi (İç Karlılık Oranı Ve Net Bugünkü Değer Yöntemlerinin İncelenmesi). Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 7/7\ 43-50.
  • Gözek, S., ve C. Akbay. 2012. Girişimci Adaylarının Girişimcilik Eğilimleri ve Sorunları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9/2; 45-60.
  • Güreş, N. 2008. Dağıtım Kanallarında Çatışma Nasıl Önlenebilir?/Prevention of Conflict in Distribution Channels. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bi¬limler Enstitüsü Dergisi, 5/9: 227-241.
  • Gürenli, M. ve U. Atamtürk. "Türkiye'de Yaygın Olan Kullanım Sıcak Suyu Sistemlerine Genel Bir Bakış Hızlı Boyler ve Depo Şarj Sisteminin Karşılaştırmalı Analizi". X. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi'nde sunulan bildiri, İzmir, 13/16 NİSAN 2011
  • McDonald's Türkiye. "Dünyada McDonald's. McDonalds". Son Güncelleme 15.04.2017. https://www.mcdonalds.com.tr/kurumsal/hakkimizda/dun- yada-mcdonalds/dunyada-mcdonalds. (erişim 20.04.2017)
  • Mirze, K. 2010. İşletme. İstanbul, Literatür Yayınları.
  • Osterv/alder A. ve Y. Pigneur. 2013. İş Modeli Üretimi, çev. Levent Gökdem, İstanbul: Optimist Dağıtım Yayın A.Ş. 3. Basım.
  • Oliver,R. 1997. Satisfaction: A Behavioral Perspective On The Consumer. Boston, MA: lrwin McGravv Hill, 1997 içinde Duman, T. R. L. (2003). "Oliver'ın Tüketici Memnuniyeti (Consumer Satisfaction) ve Tüketici Değer Algısı (Consumer Value) Kavramları Hakkındaki Görüşleri: Teorik Bir Kar¬şılaştırma". Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5/2: 45-56.
  • Öner, Ü. 2008. Müşteri Sınıflandırmasında Bilgi Yönetimi, Yayınlanmamış Bi¬tirme Projesi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü.
  • Özgen, H. ve K. Karademir. 2003. Birlikten Kuvvet Doğar: Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Bir Örgütlenme Modeli Olarak Ağ Organizasyonları Önerisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12/12: 81- 96.
  • Parlak, F. 2015. Sosyal Medya ve Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkileri: Nitel Bir Uygulama." Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • Peppers, D. 2004. Alınlarında Yazmıyor, Birebir Pazarlamada Dünyanın En Başarılı Uygulamaları ve Yeni Eğilimler, İstanbul: Doğan Burda Rizzoli Dergi Yayıncılık.
  • Penrose, E. T. 1959. The Theory of the Grovvth of fhe Firm. New York: John Wiley.
  • Sanlı, M. ve A. Şahsüvar. 1999. Girişimciler İçin İş Planı Rehberi, Ankara: KOSGEB Girişimciliği Geliştirme Merkezi.
  • Şenel, S. A. 2007. Turizm Sektöründe Yatırım Kararları. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi. 12 /9: 1-12.
  • Şeker, S. E.2016. İş Planı (Business Plan). YBS Ansiklopedi. 3 /2: 27-42.
  • Slyvvotzky AJ. ve D. J.Morrison. 2000. Kâr Bölgesi Stratejik İş Tasarımı Yarının
  • Karlarını Nasıl Oluşturur? çev. Ebru Kılıç, İstanbul, Sistem Yayıncılık.
  • Sayli, H., M. Kurt, ve A.Baytok, 2006. Şebeke (Netvvork) Organizasyon Yapı¬larının Rekabet Gücü Kazandırma Rolü ve Afyonkarahisar Mermer Sektö¬ründe Bir Uygulama Örneği." Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Der¬gisi, 16/Aralık: 31-46.
  • "Simple to Learn and Practical to Apply", https://strategyzer.com/canvas. (eri¬şim 20.04.2017)
  • Taşkın, E. ve H. Kahraman. 2016. Kobi'lerdeki İnovasyonu Arttırmada Pazar Yönlülük, Girişimci Yönlülük Ve İşletmeler Arası İş Birliğinin Bütünsel Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Afro-Avrasya Özel Sayısı: 535-555.
  • Tekin, M. ve E. Çiçek. 2005. İşletmelerde Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Fark¬lı Bir Yaklaşım: Değer Temelli Pazarlama. V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu'nda sunulan bildiri, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul, 25- 27 Kasım 2005.
  • Türkoğlu, T. 2006. 9. EFSANE : Sıcak Simit Vizyonu. M.I.Y. Uygarlığı efsanele¬ri", https://miymiy.wordpress.com/. (erişim 25.04.2017)
  • Uzun, E., Türk, Z. ve E. Uzun. 2003. İşletme Başarısında Finansal Planlama ve Yeniliklerin Rolü. Yönetim ve Ekonomi. 10/2: 63-73.
  • Yurdakul, N. B. 2003. İşletme Yönetiminde İki Stratejik Görev: İmaj-Marka Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, 8: 205-211.
  • Yılmaz, D., G. Aydın ve C. Özkan. 2005. Metal Kutu Üreten Bir Firmada Fizi¬bilite Etüdü Uygulaması. V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu'nda sunulan bildiri, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul, 25-27 Kasım.

Understanding the Business Model Canvas"

Year 2017, Issue: Özel Sayı 1, 155 - 174, 01.10.2017

Abstract

2000s was the beginning of the period which having an idea has become more important than having capital for success of businesses. So, creating a business model, which is an impor tant starting point for all entrepreneurs, has become more essential to explain the details of the project to third parties. The aim of this paper is to define the concept of the business model and the parts of “Business Canvas Model”, developed by Alex Osterwalder.

References

  • Akar, E. 2010. Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri-Bir Pa¬zarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10/1: 107-122.
  • Aulet, B. 2013. Disciplined Entreprenurship. İstanbul: John Wiley & Sons.Ltd. -Türk Hava Yolları.
  • Bakırtaş, İ. ve H. Bakırtaş. 2008. Firmaların Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğü¬nün Bir Kaynağı Olarak Temel Yetenek: Genel Bir Değerlendirme. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 : 101-1 19.
  • Balaban, O. ve E. Yıldırım Okutan. 2009. Ekonomik Krizlerin Bir Sonucu Ola¬rak Stratejik İşbirlikleri ve Şirket Birleşmelerinde Yönetsel Uyumun Değerlen¬dirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Azerbaijan Studies: 299-310.
  • Barney, J. 1991. Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Jour¬nal of Management, 17/1: 99-120.
  • Belyova M. 2003. Entelektüel Sermayenin Firma Değerine Etkisinin Ölçülmesi ve Değerlemesi. Gazi Üniversitesi. 2003.: s. 2. içinde Ece Nalan. 2016. Entelektüel Sermaye Nedir? Vergi Vizyon http://www.vergivizyon.net/en- telektuel-sermaye-nedir/ (erişim 25.04.2017)
  • Bozan, E. 2015. İş planı Nedir ve Nasıl Hazırlanır?. Economist.com, https://ekonomist.co/strateji/is-gelistirme/is-plani-nedir-nasil-hazirlanir- yapilir-5698/ (erişim 25.04.2017)
  • Business Model Fidel. Son güncelleme 10 Mayıs 2017. http://bmfiddle.com/.
  • Curry A. ve J. Curry. 2000. The Customer Marketing Method, NewYork: The Free Press, (erişim 20.04.2017)
  • Çiçek, E. 2005. Müşteri İlişkileri Yönetimini Uygulama Sürecinde Başarıyı Et¬kileyen Faktörler. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi. (Aralık): 60-72.
  • Ikea Türkiye. "Değerlerimiz". Son güncelleme, 15 Nisan, 2017, https://www. ikea.com.tr/kariyer/degerlerimiz.aspx.
  • Demir, F. O. ve Y. Kırdar. 2000. Müşteri ilişkileri yönetimi: CRM. Review of Social, Economic & Business Studies, 7/8: 293-308.
  • Elitaş, C., K. Çonkar ve M. Erkan. 2006. Teknolojik Gelişmelerin Üretim Mali¬yeti Unsurlarına ve Muhasebe Eğitimine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, B/ 2: 327-341.
  • Ensari, M. Ş. ve G. Eser. 2006. A Transition to Physical Retail from E-Business: A Case Study. Business Management and Strategy, 7/]: 47-63.
  • Erk, Ç. 2009. Müşteri İçin Değer Yaratma, Müşteri Sadakati Oluşum Süreci ve Şirket Performansına Etkileri Üzerine Araştırma. Edirne Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Li¬sans Tezi.
  • Eroğlu, A. H., H. Kanıbir ve N. Eker. 2008. Endüstriyel İşletmelerin Dağıtım Kanalı Seçimini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 13/1: 95- 110.
  • Erkurt, A. 2006. Google ve Yahoo! Arasındaki Gerçek Fark. http://alierkurt. com/google-ve-yahoo-arasindaki-gercek-fark/. (erişim 15.04.2017)
  • Hafeez, K., YanBing Z. ve N. Malak. 2002. Core Competence For Sustainable Competitive Advantage: A Structured Mefhodology For İdentifying Core Competence. Transactions on Engineering Management, 49/1: 28-35.
  • Hürriyet Gazetesi. "Google ne zaman kuruldu? İşte Google'ın tarihçesi". Son güncelleme 27.09.2015. http://www.hurriyet.com.tr/google-ne-zaman- kuruldu-bugun-18inci-dogum-gunu-40232531. (erişim 15.04.2017)
  • Instructubles. "How to Make a Business Canvas". Son güncelleme 10.05.2017. http://www.instructables.com/id/How-to-Make-a-Business-Model- Canvas/.(erişim 20.05.2017)
  • "Kanvas İş Modeli", http://www.adiloran.com/kanvas/. (erişim 15.04.2017)
  • Karasioğlu F. ve H. Duman. 2006. Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimci¬lik Kültürü ve Risk Sermayesi Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Girişim¬cilik Kongresi'nde sunulan bildiri, Bişkek, 25-27 Mayıs 2006. (erişim 20.04.2017)
  • Kaygusuz, S. Y. 2011. Kısıtlar Teorisi ve Maliyet Hacim Kâr Analizi: Bir Ça¬lışma Sayfası Modellemesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 1/13: 171- 187.
  • Koksal, Y. ve Ş. Özdemir. 2013. Bir İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya'nın Tu¬tundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18/1: 323-327.
  • Gedik, T., K. C. Akyüz ve İ. Akyüz. 2005. Yatırım Projelerinin Hazırlanması ve Değerlendirilmesi (İç Karlılık Oranı Ve Net Bugünkü Değer Yöntemlerinin İncelenmesi). Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 7/7\ 43-50.
  • Gözek, S., ve C. Akbay. 2012. Girişimci Adaylarının Girişimcilik Eğilimleri ve Sorunları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9/2; 45-60.
  • Güreş, N. 2008. Dağıtım Kanallarında Çatışma Nasıl Önlenebilir?/Prevention of Conflict in Distribution Channels. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bi¬limler Enstitüsü Dergisi, 5/9: 227-241.
  • Gürenli, M. ve U. Atamtürk. "Türkiye'de Yaygın Olan Kullanım Sıcak Suyu Sistemlerine Genel Bir Bakış Hızlı Boyler ve Depo Şarj Sisteminin Karşılaştırmalı Analizi". X. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi'nde sunulan bildiri, İzmir, 13/16 NİSAN 2011
  • McDonald's Türkiye. "Dünyada McDonald's. McDonalds". Son Güncelleme 15.04.2017. https://www.mcdonalds.com.tr/kurumsal/hakkimizda/dun- yada-mcdonalds/dunyada-mcdonalds. (erişim 20.04.2017)
  • Mirze, K. 2010. İşletme. İstanbul, Literatür Yayınları.
  • Osterv/alder A. ve Y. Pigneur. 2013. İş Modeli Üretimi, çev. Levent Gökdem, İstanbul: Optimist Dağıtım Yayın A.Ş. 3. Basım.
  • Oliver,R. 1997. Satisfaction: A Behavioral Perspective On The Consumer. Boston, MA: lrwin McGravv Hill, 1997 içinde Duman, T. R. L. (2003). "Oliver'ın Tüketici Memnuniyeti (Consumer Satisfaction) ve Tüketici Değer Algısı (Consumer Value) Kavramları Hakkındaki Görüşleri: Teorik Bir Kar¬şılaştırma". Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5/2: 45-56.
  • Öner, Ü. 2008. Müşteri Sınıflandırmasında Bilgi Yönetimi, Yayınlanmamış Bi¬tirme Projesi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü.
  • Özgen, H. ve K. Karademir. 2003. Birlikten Kuvvet Doğar: Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler İçin Bir Örgütlenme Modeli Olarak Ağ Organizasyonları Önerisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12/12: 81- 96.
  • Parlak, F. 2015. Sosyal Medya ve Tüketici Satın Alma Karar Sürecine Etkileri: Nitel Bir Uygulama." Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • Peppers, D. 2004. Alınlarında Yazmıyor, Birebir Pazarlamada Dünyanın En Başarılı Uygulamaları ve Yeni Eğilimler, İstanbul: Doğan Burda Rizzoli Dergi Yayıncılık.
  • Penrose, E. T. 1959. The Theory of the Grovvth of fhe Firm. New York: John Wiley.
  • Sanlı, M. ve A. Şahsüvar. 1999. Girişimciler İçin İş Planı Rehberi, Ankara: KOSGEB Girişimciliği Geliştirme Merkezi.
  • Şenel, S. A. 2007. Turizm Sektöründe Yatırım Kararları. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi. 12 /9: 1-12.
  • Şeker, S. E.2016. İş Planı (Business Plan). YBS Ansiklopedi. 3 /2: 27-42.
  • Slyvvotzky AJ. ve D. J.Morrison. 2000. Kâr Bölgesi Stratejik İş Tasarımı Yarının
  • Karlarını Nasıl Oluşturur? çev. Ebru Kılıç, İstanbul, Sistem Yayıncılık.
  • Sayli, H., M. Kurt, ve A.Baytok, 2006. Şebeke (Netvvork) Organizasyon Yapı¬larının Rekabet Gücü Kazandırma Rolü ve Afyonkarahisar Mermer Sektö¬ründe Bir Uygulama Örneği." Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Der¬gisi, 16/Aralık: 31-46.
  • "Simple to Learn and Practical to Apply", https://strategyzer.com/canvas. (eri¬şim 20.04.2017)
  • Taşkın, E. ve H. Kahraman. 2016. Kobi'lerdeki İnovasyonu Arttırmada Pazar Yönlülük, Girişimci Yönlülük Ve İşletmeler Arası İş Birliğinin Bütünsel Etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Afro-Avrasya Özel Sayısı: 535-555.
  • Tekin, M. ve E. Çiçek. 2005. İşletmelerde Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Fark¬lı Bir Yaklaşım: Değer Temelli Pazarlama. V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu'nda sunulan bildiri, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul, 25- 27 Kasım 2005.
  • Türkoğlu, T. 2006. 9. EFSANE : Sıcak Simit Vizyonu. M.I.Y. Uygarlığı efsanele¬ri", https://miymiy.wordpress.com/. (erişim 25.04.2017)
  • Uzun, E., Türk, Z. ve E. Uzun. 2003. İşletme Başarısında Finansal Planlama ve Yeniliklerin Rolü. Yönetim ve Ekonomi. 10/2: 63-73.
  • Yurdakul, N. B. 2003. İşletme Yönetiminde İki Stratejik Görev: İmaj-Marka Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi, 8: 205-211.
  • Yılmaz, D., G. Aydın ve C. Özkan. 2005. Metal Kutu Üreten Bir Firmada Fizi¬bilite Etüdü Uygulaması. V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu'nda sunulan bildiri, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul, 25-27 Kasım.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Growth
Journal Section Articles
Authors

M. Şebnem Ensari This is me

Publication Date October 1, 2017
Submission Date August 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: Özel Sayı 1

Cite

APA Ensari, M. Ş. (2017). İş Modeli Kanvası’nı Anlamak. Maliye Ve Finans Yazıları(Özel Sayı 1), 155-174.
AMA Ensari MŞ. İş Modeli Kanvası’nı Anlamak. Maliye ve Finans Yazıları. October 2017;(Özel Sayı 1):155-174.
Chicago Ensari, M. Şebnem. “İş Modeli Kanvası’nı Anlamak”. Maliye Ve Finans Yazıları, no. Özel Sayı 1 (October 2017): 155-74.
EndNote Ensari MŞ (October 1, 2017) İş Modeli Kanvası’nı Anlamak. Maliye ve Finans Yazıları Özel Sayı 1 155–174.
IEEE M. Ş. Ensari, “İş Modeli Kanvası’nı Anlamak”, Maliye ve Finans Yazıları, no. Özel Sayı 1, pp. 155–174, October 2017.
ISNAD Ensari, M. Şebnem. “İş Modeli Kanvası’nı Anlamak”. Maliye ve Finans Yazıları Özel Sayı 1 (October 2017), 155-174.
JAMA Ensari MŞ. İş Modeli Kanvası’nı Anlamak. Maliye ve Finans Yazıları. 2017;:155–174.
MLA Ensari, M. Şebnem. “İş Modeli Kanvası’nı Anlamak”. Maliye Ve Finans Yazıları, no. Özel Sayı 1, 2017, pp. 155-74.
Vancouver Ensari MŞ. İş Modeli Kanvası’nı Anlamak. Maliye ve Finans Yazıları. 2017(Özel Sayı 1):155-74.

The scope of the Journal of Finance Letters consists of studies in the fields of economics, public finance, finance, and banking.