Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde sekteye uğrayan okul öncesi eğitimin yeniden yapılandırılmasına yardımcı olacak öneriler oluşturmaktır. Bunun için, Noblit ve Hare’nin 7 basamaklı Meta-etnografi metodu izlenerek, ebeveynlerin çocuklarının sağlığına ilişkin karar verme süreçleri, Türkiye’de okul öncesi eğitim için MEB tarafından alınan kararlar, dünyada COVID-19 virüsünün okul öncesi eğitime yansımaları ve İtalya’daki Reggio Emilia anaokulları örneği sentezlenmiştir. Meta-etnografi metoduna uygun olarak, farklı veri kaynaklarının (nitel ve nicel araştırmalar, gri literatür ve profesyonel uzmanlık) yorumları hem karşılaştırmalı hem de kümülatif olarak sentezlenmiş, bağlantılar kurulmuş ve hipotezler/öneriler oluşturulmuştur. Bu öneriler şunlardır: 1-Türkiye’de okul öncesine yönelik COVID-19 yapılanması için bir çalışma ekibi kurulmalıdır. 2-Okula dönüşler yavaş ve en acil olandan başlamalıdır. 3-Okula dönüşte, temizlik, sosyal mesafe, damlacık oluşumunu engelleme gibi kurallara uyulmalıdır. 4-Dolaşım azaltılmalıdır. 5-Çocuklar yaşlarına uygun yöntem ve tekniklerle rahatlatılmalıdır. 6-Risk altındaki çocuklara destek sağlanmalıdır. 7-Anti-viral ve anti-bakteriyel kumaşlardan kıyafet ve eğitim malzemesi üretilmelidir. 8-Çocukların iyi-oluş halleri için ihtiyaçları karşılanmalıdır. 9-Eğitimde kriz yönetimine ilişkin ebeveynlere/eğitimcilere eğitim verilmelidir. 10-Ailelerin ve çocukların kendilerini yalnız hissetmemeleri sağlanmalıdır. 11-Evde kalan okul öncesi çocuklar için projeler üretilmelidir. 12-Online eğitime erişimi olmayan çocuklar için alternatif yollar bulunmalıdır. 13-Uzaktan eğitimin verimli olması için çocukların öz-düzenleme ve üst bilişsel becerileri dikkate alınmalıdır. 14-Uzaktan eğitimde etkileşimli çalışmalar hazırlanmalıdır. 15-Çocukların oyunla öğrendiği unutulmamalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |