Küresel COVID-19 salgını sırasında ülkeler tarafından çeşitli eylem planları alınmıştır. Eğitim programlarının askıya alınması kararı atılan adımlardan biridir. Bilgisayarlar ve internet, modern yüzyılda tüm öğrencilerin bir yüz yüze programa veya okula gitmesine gerek kalmadan evde eğitimlerini devam ettirme gücüne sahiptir. Genel olarak uzaktan eğitim, bir veya başka bir nedenle yüz yüze kurslara veya programlara katılamayan öğrencilere hizmet eder. Öğrenciler evde veya ofiste kalır ve kursu takip eder. Başka bir deyişle, kendi öğrenmelerinden sorumludurlar. Bu çalışma, uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet düzeyini ve Covid-19 süreci boyunca yürütülen uzaktan eğitim derslerine yönelik değerlendirmelerini araştırmaktadır. Bu amaçla İngilizce hazırlık programındaki 50 öğrenciye Likert tipi bir ölçek uygulanmıştır. Ayrıca anketten toplanan verileri doğrulamak için yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin büyük çoğunluğunun uzaktan İngilizce derlerinden memnun olduğunu göstermişitr; bununla birlikte verilen bu uzaktan İngilizce hazırlık eğitiminin bazı yönleri tatmin edici bulunmamıştır.
A variety of action plans have been taken by countries during the global outbreak of COVID-19. The decision to suspend educational programs is one of the steps taken. Computers and the Internet have the power to study at home without the need for all learners to join a standard face-to-face program in the modern century. In general, distance learning, some of which call it open learning primarily serves students who for one or another reason are unable to attend face-to-face programs. This study explores the level of satisfaction of distance learning students and evaluations of distance learning courses conducted during the Covid-19 process. For this aim, a Likert-type questionnaire was applied to 50 students of the English preparatory program. Besides, structured interviews were used to validate the data collected from the questionnaire. The findings of the study showed that a large majority of learners were pleased with the distance English courses; nonetheless, some aspects of the synchronous were not satisfactory.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |