BibTex RIS Cite

PERCEPTIONS OF ORGANIZATIONAL TRUST OF EDUCATION MANAGERS WHO ARE RELOCATED

Year 2016, Volume: 45 Issue: 211, 87 - 95, 01.07.2016

Abstract

The concept of organizational trust has a very significant impact in raising the level of motivation and performance of the ones who work on education and enhancing their increasing commitment towards the adoption of organizational purpose. Therefore, this situation improves the organizational success. In this study, it is determined whether the rotation is an effective factor on perceptions of organizational trust of the managers who are forced to be relocated.  In order to determine the organizational trust perceptions of those managers forced to relocation (rotation) in 2010-2011 school year within the Kayseri Provincial Directorate of National Education, this research has been carried out with 155 managers. In schools this school administrators Organizational Trust Scale (OÖGÖ) were applied to the managers. As a result of  this research it has been identified that the organizational trust level of relocated managers  as affected in a negative way.  The findings are discussed in the literature and suggestions have been offered

YER DEĞİŞİKLİĞİ YAPAN EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN ÖRGÜTSEL GÜVEN ALGILARI

Year 2016, Volume: 45 Issue: 211, 87 - 95, 01.07.2016

Abstract

Örgütsel güven kavramı iş görenlerin motivasyon ve performans düzeylerinin yükseltilmesi, örgüte karşı olan bağlılıklarını artırarak örgüt amaçlarının benimsenmesi ve bu durum sonucunda örgütsel başarının yükseltilmesinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Bu çalışmanın amacı, zorunlu yer değişikliği (rotasyon) yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven algıları üzerinde etkili bir unsur olup olmadığını belirlemektir. Zorunlu yer değişikliği (rotasyon) yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven algıları belirlemek amacıyla 2010-2011 eğitim öğretim yılında Kayseri İli Milli Eğitim Müdürlüğüne bünyesinde zorunlu yer değişikliği (rotasyon) yaptırılan 155 eğitim yöneticisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu okul yöneticilerine Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği (OÖGÖ) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda zorunlu yer değişikliği (rotasyon) yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven düzeylerinin negatif yönde etkilendiği belirlenmiştir. Elde edilen bulgular literatür ile tartışılarak önerilerde bulunulmuştur

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA68VM59PB
Journal Section Research Article
Authors

Fatih Eroğlu This is me

Publication Date July 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 45 Issue: 211

Cite

APA Eroğlu, F. (2016). YER DEĞİŞİKLİĞİ YAPAN EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN ÖRGÜTSEL GÜVEN ALGILARI. Milli Eğitim Dergisi, 45(211), 87-95.