BibTex RIS Cite

TEACHERS’ ADHERENCE LEVELS TO THE CLASSROOM MANAGEMENT PRINCIPLES

Year 2016, Volume: 45 Issue: 209, 34 - 46, 01.01.2016

Abstract

The purpose of this study is to determine teachers’ adherence levels to the classroom management principles based on student perceptions. Data for this survey study were collected from 569 students of 3 primary, 3 middle and 3 high schools that were randomly selected from 23 schools in Artvin city center during the 2014-2015 academic year. Teachers’ Classroom Management Principles Compliance Levels Determination Rating Scale was used as the data collection instrument. Results indicate that perceptions were at the “high” level and no difference existed between students’ perceptions of teachers’ proficiency in classroom management and gender, but a statistically significant difference existed between the perceptions and educational level. This finding suggests that high school students had lower perceptions than primary and middle school students

ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ İLKELERİNE UYMA DÜZEYLERİ

Year 2016, Volume: 45 Issue: 209, 34 - 46, 01.01.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğrenci algılarına göre öğretmenlerin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeylerinin belirlenmesidir. Bir tarama araştırması olarak yürütülen çalışmanın verileri 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Artvin il merkezindeki 23 okul arasından basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 3 ilkokul, 3 ortaokul ve 3 lisede öğrenim gören 569 öğrenciden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi İlkelerine Uyma Düzeyini Belirleme Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlara göre öğrencilerin, öğretmenlerinin sınıf yönetimi ilkelerine uyma düzeyini “çok” düzeyinde algıladıkları, algılarda cinsiyete dayalı bir farklılığın olmadığı fakat öğrenim seviyesine göre farklılığın olduğu saptanmıştır. Buna göre lise öğrencileri, öğretmenlerinin sınıf yönetimine uyma düzeylerini ilkokul ve ortaokul öğrencilerine göre daha düşük olarak algılamaktadırlar

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA33RA43GU
Journal Section Research Article
Authors

Yüksel Gündüz This is me

Kıvanç Bozkuş

Publication Date January 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 45 Issue: 209

Cite

APA Gündüz, Y., & Bozkuş, K. (2016). ÖĞRETMENLERİN SINIF YÖNETİMİ İLKELERİNE UYMA DÜZEYLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(209), 34-46.