BibTex RIS Cite

PLACE DESIGNING IN SCHOOL LIBRARIES

Year 2015, Volume: 45 Issue: 208, 218 - 232, 01.10.2015

Abstract

tant part of the school education, and is an indispensable support of education programmes. Although the informative resources are in the form of electronical media, and are computerized in these days, some special spaces are required to collect, store and open to the user’s access those of electronical and computeri- zed resources as well as the other conventional printed materials. The absence of library spaces in most of the schools or transforming those of library spaces into classrooms because of the necessity, or lack of meeting library requirements led the researcher to deal with this subject. The aims of this research are to turn attention to the characteristics of those of library spaces, and to examine the design and production principles of those of spaces from the librarian’s point of view. Therefore, in the first part the importance of the spaces in school libraries is defined; then in the second part the requirements to design and production of those of spaces is examined; and finally the findings and recommendations are determined

OKUL KÜTÜPHANELERİNDE MEKÂN TASARIMI

Year 2015, Volume: 45 Issue: 208, 218 - 232, 01.10.2015

Abstract

Okulda verilen eğitiminin önemli bir parçası ve ders programlarının ayrılmaz destekleyicisi olan kütüphaneyi oluşturan unsurlardan biri debina ve/veya mekândır. Bilgi kaynakları artık her ne kadar elektronik ortamataşınsalar da, gerek bu kaynakların, gerekse kütüphane dermesini oluşturandiğer geleneksel kaynakların toplanması, saklanması, kullanıcının hizmetinesunulmak üzere düzenlenmesi vb. işlemleri için bir mekân gereklidir. Okullarınçoğunda kütüphane için ayrılan mekânların olmaması, olanların ise sınıflarınyetmemesi durumunda sınıfa dönüştürülmesi ya da gereksinimleri tam olarakkarşılayamaması, araştırmacıyı bu konu üzerinde çalışmaya yöneltmiştir. Buçalışmanın amacı, okul kütüphanelerinin mekânsal özelliklerine dikkat çekmekve bu alanların tasarım ve üretiminde nelere dikkat edilmesi gerektiğini kütüphane ve/veya bilgi hizmetleri açısından değerlendirmektir. Bunun için önceokul kütüphanelerinde mekânın önemi ele alınmış, daha sonra bu alanlarıntasarımı ve oluşturulması için gereken unsurlar incelenmiş ve sonuç kısmındada bazı saptamalar ve önerilerde bulunulmuştur

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA47UR74UH
Journal Section Research Article
Authors

Berrin Küçükcan

Publication Date October 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 45 Issue: 208

Cite

APA Küçükcan, B. (2015). OKUL KÜTÜPHANELERİNDE MEKÂN TASARIMI. Milli Eğitim Dergisi, 45(208), 218-232.