BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARIN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ İLE ANNE TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Year 2015, Volume: 45 Issue: 206, 106 - 120, 01.05.2015

Abstract

Bu araştırmada; okul öncesi çocuğa sahip annelerin çocuk yetiştirmetutumları ile çocuklarının sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemekamaçlanmıştır. Çalışma grubunu okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden135 çocuk ve anneleri oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, çocukların sosyal becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla Ömeroğlu ve arkadaşları (2013)tarafından geliştirilen Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği(OSBED) öğretmen ve anne-baba formları, annelerin çocuk yetiştirme tutumlarının değerlendirilmesi amacıyla Öner ve Torun (1990) tarafından geliştirilenAile Tutum Envanteri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; çocukların sosyalbeceri düzeyi konusunda öğretmen ve anne görüşlerinin farklılık gösterdiği,anne tutumlarının öğrenim düzeyi ve çalışma durumundan etkilendiği bulunmuştur. Annenin demokratik tutumunun çocukların sosyal beceri düzeyi üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır

Year 2015, Volume: 45 Issue: 206, 106 - 120, 01.05.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA24HY37MZ
Journal Section Research Article
Authors

Arzu Özyürek This is me

Publication Date May 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 45 Issue: 206

Cite

APA Özyürek, A. (2015). OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARIN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ İLE ANNE TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 45(206), 106-120.