BibTex RIS Cite

MEB YAYINLARI 5. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABINDAKİ ETKİNLİKLERİN DİL ÖĞRENME ALANLARINA VE TAKSONOMİYE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2014, Volume: 44 Issue: 203, 74 - 83, 01.07.2014

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf Türkçe Dersi Öğrenci ÇalışmaKitabı’ndaki etkinlikleri MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda belirtilen öğrenmealanlarına ve Bloom Taksonomisi’ne göre incelemektir. Çalışmada doküman analizi yöntemi uygulanmıştır. İlk olarak 5.sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabı’ndaki etkinliklerin tamamı sınıflandırılmış, Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki öğrenme alanlarına göre dağılımları irdelenmiştir. Daha sonra etkinlikler Bloom taksonomisindekiöğrenme alanları ve alt basamakları açısından değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, 5. sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabı’ndaki etkinliklerin %87.77 oranındabilgi ve kavrama düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğrenci çalışmakitabının dil ve beceri eğitimi açısından yeterli düzeydeki etkinlikleri içermediğini göstermektedir

Year 2014, Volume: 44 Issue: 203, 74 - 83, 01.07.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA93KJ83TZ
Journal Section Research Article
Authors

Mesiha Tosunoğlu This is me

Erhan Demir This is me

Publication Date July 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 203

Cite

APA Tosunoğlu, M., & Demir, E. (2014). MEB YAYINLARI 5. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTABINDAKİ ETKİNLİKLERİN DİL ÖĞRENME ALANLARINA VE TAKSONOMİYE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 74-83.