Bu çalışmanın amacı, coğrafya öğretim programında ülkeleri ve ülkelerarasındaki ilişkileri etkileyen küresel ve bölgesel gelişmeler ile Türkiye’ye komşuülkelere ilişkin içerikleri analiz etmektir. Araştırmanın evrenini, 2005 yılındauygulanmaya başlanan ve 2010 yılında güncellenen coğrafya öğretim programıoluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve bulgulara ulaşılmasında betimsel analiz yöntemi esas alınmıştır. Çalışma sonundacoğrafya öğretim programında yer alan küresel ve bölgesel gelişmeler ileTürkiye’ye komşu ülkelere ilişkin sonuç ve önerilere yer verilmiştir Elde edilen bulgulara göre uygulanmakta olan coğrafya öğretim programında
küresel ve bölgesel gelişmeler ile Türkiye’ye komşu ülkelere ilişkin
kazanım, beceri, değer ve kavramlar bu dersi alan öğrencilerde yeterli bilgi ve
tutum oluşturmayı sağlayacak düzeyde değildir. Araştırma sonuçlarına göre;
coğrafya öğretim programının birçok ülkenin öğretim programlarının referans
noktasını oluşturan 1992 Uluslararası Coğrafya Eğitimi Bildirgesi (IGU-CGE,
1992) doğrultusunda yenilenmesinin bir ihtiyaç olduğu belirtilebilir. Özellikle
küreselleşme ve iletişim araçlarında yaşanan gelişmeler ile beraber insanların
birbirine giderek daha çok bağlandığı, sınırların farklılaşarak siyasi, ekonomik,
kültürel vb ihtiyaçların benzeştiği ve zaman zaman çatışdığı/çeliştiği bir dünyada
küresel ve bölgesel gelişmeler ile komşu ülkelere ilişkin etkili bir coğrafya
eğitimi doğru tutumların oluşmasına etki edeceği için büyük önem arz etmektedir.
Bunu sağlamak amacıyla daha çok ABD bakış açısı ve formatına uygun
coğrafya öğretim programının; bölgesel ilişkileri iyi analiz eden ve bu konulara
ABD coğrafya müfredatı yapısının dışına çıkarak farklı ve etkili bir bakış açısı
getirecek şekilde ele alınması önerilmektedir
Other ID | JA43FK42BU |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 203 |