Yaratıcılık, özgünlük, pratik zeka, orijinal fikirlilik, hür ve bilimseldüşünme. Önceden adı bile geçmeyen bu özellikler artık günümüzde değerli vetercih edilen kişilik özellikleridir. Bilgi Çağına doğru, ülkemizin geleceği içinTürk Milli Eğitiminin genel amaçlarında da belirtilen bu özelliklere sahip bireyler yetiştirmek gerekmektedir. Bu gereklilik okullarda Teknoloji ve Tasarım dersini zorunlu kılmıştır. Teknoloji ve Tasarım dersinde öğrencilerin, merak eden,gözlem ve araştırmaya hevesli, özgün fikirler üretmeleri amaçlanmaktadı rBu araştırmanın amacı, ortaokullarda teknoloji ve tasarım dersinde
öğretmen ve öğrenci açısından sınai mülkiyetin önemi hakkında öğretmen ve
öğrencilerin düşünce ve yorumlarını almak ve bir sonuca varmaktır. Anket tekniği
ile elde edilen veriler SPSS programında analiz edilerek sonuçlara ulaşılmıştır.
Anket sonuçlarına göre; Endüstriyel Teknoloji Eğitimi mezunu öğretmenlerin
diğer bölüm mezunu öğretmenlere göre Sınai Mülkiyet konusundaki
farkındalıklarının daha yüksek olduğu görülmüştür. İstatistiksel grup ortalamalarının
anlamlı bir sonuç olduğu görülmüştür. Öğrencilerde ise sınai mülkiyetin
önemi konusu ele alındığı zaman 8. Sınıf öğrencilerinin diğer alt sınıf
öğrencilerine oranla konuya daha hakim olduğu görüldü.
Other ID | JA52VF37FF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 203 |