BibTex RIS Cite

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNE GÖRE DEĞER EĞİTİMİ VE DKAB DERSLERİNİN ZORUNLULUĞU (SAMSUN ÖRNEĞİ)

Year 2014, Volume: 44 Issue: 203, 225 - 249, 01.07.2014

Abstract

Bu çalışmada, farklı lise türlerinde görev yapan Din Kültürü ve AhlakBilgisi öğretmelerinin DKAB derslerine değer eğitimi penceresinden yaklaşımları ile liselerde 1 saat zorunlu olan DKAB dersleri ve seçmeli din derslerine ilişkin görüşleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışmaya Samsun ili merkez ilçelerde farklı lise türlerinde görev yapan DKAB öğretmenleri katılmıştır. Çalışmadanitel araştırma yönteminin olgusal çalışma tekniği kullanılmıştır. Araştırmacıtarafından literatüre dayalı olarak yarı-yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Elde edilen veriler, betimsel olarak içerik analizine tabii tutulmuş vetemalar belirlenmiştir. Araştırmaya dayalı olarak, DKAB derslerini aynı zamanda değer eğitimi olarak gören DKAB öğretmenleri daha çok ders içi aktivitelerle değerleri programda yeri geldiğinde işlemektedirler. DKAB öğretmenlerininçoğunluğu değerlerin öncelikle ailede kazanıldığı, okulun ise ailede verildiğitakdirde değerleri geliştirebildiği, ailelerin DKAB derslerini ve DKAB derslerikapsamında yapılan çalışmaları destekledikleri; aksi bir durumla çok nadir karşılaşıldığı, seçmeli din derslerine hem öğrenci hem de velilerin olumlu tutumgeliştirdikleri, seçmeli din derslerini tercih edenlerin sayısının zorunlu alanlarınsayısına ulaşamayacağı kanaatini beslemektedirler

Year 2014, Volume: 44 Issue: 203, 225 - 249, 01.07.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA35JH27PJ
Journal Section Research Article
Authors

Yakup Keskin This is me

Publication Date July 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 203

Cite

APA Keskin, Y. (2014). DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNE GÖRE DEĞER EĞİTİMİ VE DKAB DERSLERİNİN ZORUNLULUĞU (SAMSUN ÖRNEĞİ). Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 225-249.