BibTex RIS Cite

FEN ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YARATICILIK KAVRAMINA VE YARATICI DÜŞÜNMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2014, Volume: 44 Issue: 202, 153 - 169, 01.05.2014

Abstract

Öğrenme sürecinde, öğrencilerin yaşam boyu öğrenme becerilerindenolan yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve kazanmış oldukları bubecerileri günlük hayatta kullanmaları için yönlendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Özellikle, bu süreçte önemli bir rol üstlenen öğretmenlerin, öğrencileri yaratıcı düşünmeleri için yönlendirmede duyarlı ve istekli olmaları onlarınsöz konusu becerileri kazanmalarını ve geliştirmelerini kolaylaştırmaktadır. Bunedenle söz konusu araştırmada fen öğretmeni adaylarının yaratıcılık kavramına ve yaratıcı düşünmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Buamaç doğrultusunda Türkiye’de yer alan orta büyüklükteki bir üniversitedeöğrenim gören 110 fen öğretmen adayına sekiz açık uçlu sorunun yer aldığı biranket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden ve betimsel analizden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda isegenel olarak öğretmen adaylarının yaratıcı bireylerin sorunlara pratik çözümlerüretebilen zeki, araştırmacı ve farklı bireyler olduklarını düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adayları çevrenin, ailelerin, öğretmenlerin bireylerinyaratıcılıklarını olumlu ya da olumsuz yönde, buna karşılık geleneksel öğretimin, tek yönlü bakış açısının, düşüncelerin bastırılmasının bireylerin yaratıcılıklarını olumsuz yönde etkileyebildiğini ifade etmişlerdir

Year 2014, Volume: 44 Issue: 202, 153 - 169, 01.05.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA98ET36AR
Journal Section Research Article
Authors

Didem İnel Ekici This is me

Publication Date May 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 202

Cite

APA İnel Ekici, D. (2014). FEN ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YARATICILIK KAVRAMINA VE YARATICI DÜŞÜNMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(202), 153-169.