Öğrenme sürecinde, öğrencilerin yaşam boyu öğrenme becerilerindenolan yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve kazanmış oldukları bubecerileri günlük hayatta kullanmaları için yönlendirilmesi büyük önem taşımaktadır. Özellikle, bu süreçte önemli bir rol üstlenen öğretmenlerin, öğrencileri yaratıcı düşünmeleri için yönlendirmede duyarlı ve istekli olmaları onlarınsöz konusu becerileri kazanmalarını ve geliştirmelerini kolaylaştırmaktadır. Bunedenle söz konusu araştırmada fen öğretmeni adaylarının yaratıcılık kavramına ve yaratıcı düşünmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Buamaç doğrultusunda Türkiye’de yer alan orta büyüklükteki bir üniversitedeöğrenim gören 110 fen öğretmen adayına sekiz açık uçlu sorunun yer aldığı biranket uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden ve betimsel analizden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda isegenel olarak öğretmen adaylarının yaratıcı bireylerin sorunlara pratik çözümlerüretebilen zeki, araştırmacı ve farklı bireyler olduklarını düşündükleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adayları çevrenin, ailelerin, öğretmenlerin bireylerinyaratıcılıklarını olumlu ya da olumsuz yönde, buna karşılık geleneksel öğretimin, tek yönlü bakış açısının, düşüncelerin bastırılmasının bireylerin yaratıcılıklarını olumsuz yönde etkileyebildiğini ifade etmişlerdir
Other ID | JA98ET36AR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 202 |