Öğretim programlarının amaçlarına ulaşması, büyük ölçüde okul yöneticilerinin öğretim programlarının uygulanmasındaki öğretim liderliği rolleriniyerine getirmelerine bağlıdır. Bu çalışma, söz konusu rolleri saptayabilmekamacıyla yapılmıştır. Çalışmada sunulan bilgiler alanyazın taramasıyla eldeedilmiştir. Bu doğrultuda, öncelikle ilgili yayınlar taranmıştır. Yayınlardan eldeedilen bilgilerden, okul yöneticilerinin öğretim programlarının uygulanmasındaki öğretim liderliği rollerinin kuramsal çerçevesi oluşturulmuştur. Konuylailgili araştırmalar da incelenmiş ve bu araştırmalarda üzerinde durulan, okulyöneticilerinin öğretim programlarının uygulanmasındaki öğretim liderliği rolleri saptanmıştır Çalışma sonucunda, okul yöneticilerinin öğretim programlarının uygulanmasındaki
öğretim liderliği rollerinin öğretim liderliğinin genel alanı içinde
olduğu ve bu rollerin boyutlarının “rehberlik, bilgi kaynağı olma, uygun fiziksel
ortamlar yaratma, öğretim araç ve gereçlerini temin etme, öğretimi yönetme, mesleki
gelişim, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlama, planlama, koordine etme, denetleme,
değerlendirme, araştırma, yönlendirme, kolaylaştırma, amaçları açıklama, kaynak
sağlama ve kullanma, öğretim programı uygulamalarını yönetme, öğrenci gelişimini
izleme, olumlu bir okul iklimi yaratma, takım çalışmasını sağlama, çeşitli kişilerle birlikte
çalışabilme” olduğu ortaya konmuştur
Other ID | JA88FC56SV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 201 |