BibTex RIS Cite

SUUDİ ARABİSTAN TÜRK OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN SORUNLARI

Year 2014, Volume: 44 Issue: 201, 125 - 148, 01.01.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı Suudi Arabistan Türk okullarında görev yapanöğretmenlerin sorunlarını tespit etmektir. Suudi Arabistan’da Türk vatandaşlarının çabalarıyla kurulmuş, MEB ve Riyad Büyükelçiliği himayelerinde eğitimveren 8 Türk okulu bulunmaktadır. Tümüyle Türk eğitim sisteminin uygulandığı bu okullarda Mayıs 2012 tarihi itibariyle MEB tarafından gönderilen 305öğretmen görev yapmakta ve 5729 öğrenci eğitim almaktadır. Araştırmada tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Gönüllülük esasına göre 226 öğretmen araştırmaya katılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin Suudi Arabistan’ı tercih etmelerindeki en önemli faktör “kutsalmekânlar”dır. Öğretmenler görev yaptıkları okulların “fiziki koşulları”nı eğitim-öğretim için yeterli bulmazken en çok “sağlık”la ilgili konularda sıkıntıyaşamaktadırlar

Year 2014, Volume: 44 Issue: 201, 125 - 148, 01.01.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA24CY95FP
Journal Section Research Article
Authors

Yusuf Bahri Gündoğdu This is me

Publication Date January 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 201

Cite

APA Gündoğdu, Y. B. (2014). SUUDİ ARABİSTAN TÜRK OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN SORUNLARI. Milli Eğitim Dergisi, 44(201), 125-148.