Fizik dersi öğretim programı 2007 yılından itibaren kademeli olarak
yürürlüğe girmiştir. Öğretim programlarının en önemli paydaşı olan öğretmenlerin
öğretim programı ile ilgili düşüncelerinin belirlenmesi önemlidir. Bu amaç-
la MEB tarafından düzenlenen 283 numaralı fizik dersi öğretim programları
kursuna Türkiye’nin her şehrinden katılan 104 fizik öğretmenine ölçek uygulanmıştır.
Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0,87 olarak bulunmuştur.
Ölçek maddelerine ilişkin öğretmen görüşleri sıklık ve yüzde olarak değerlendirilmiştir.
Ayrıca cinsiyet, okul türü, unvan ve hizmet süresi değişkenlerine
göre öğretmenlerin görüşleri istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Veri analizi
için PASW Statistics 18 programı kullanılmıştır.
Araştırma sonunda “öğretim programının yapısı, öğretim programının
boyutları, çevre-zaman ilişkisi ve öğretim programında beceriler” olarak isimlendirilen
4 alt boyutta öğretmenlerin programa yönelik olumlu görüşlere sahip
oldukları ortaya konulmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin öğretim programıyla ilgili
düşünceleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir fark olduğu; buna karşın unvan,
görev yapılan okul türü ve mesleki kıdem değişkenleri bakımından anlamlı bir
fark olmadığı belirlenmiştir
Other ID | JA67GP39KJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 201 |