BibTex RIS Cite
Year 2014, Volume: 44 Issue: 201, 215 - 235, 01.01.2014

Abstract

FİZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2014, Volume: 44 Issue: 201, 215 - 235, 01.01.2014

Abstract

Fizik dersi öğretim programı 2007 yılından itibaren kademeli olarak
yürürlüğe girmiştir. Öğretim programlarının en önemli paydaşı olan öğretmenlerin
öğretim programı ile ilgili düşüncelerinin belirlenmesi önemlidir. Bu amaç-
la MEB tarafından düzenlenen 283 numaralı fizik dersi öğretim programları
kursuna Türkiye’nin her şehrinden katılan 104 fizik öğretmenine ölçek uygulanmıştır.
Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0,87 olarak bulunmuştur.
Ölçek maddelerine ilişkin öğretmen görüşleri sıklık ve yüzde olarak değerlendirilmiştir.
Ayrıca cinsiyet, okul türü, unvan ve hizmet süresi değişkenlerine
göre öğretmenlerin görüşleri istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Veri analizi
için PASW Statistics 18 programı kullanılmıştır.
Araştırma sonunda “öğretim programının yapısı, öğretim programının
boyutları, çevre-zaman ilişkisi ve öğretim programında beceriler” olarak isimlendirilen
4 alt boyutta öğretmenlerin programa yönelik olumlu görüşlere sahip
oldukları ortaya konulmuştur. Ayrıca, öğretmenlerin öğretim programıyla ilgili
düşünceleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir fark olduğu; buna karşın unvan,
görev yapılan okul türü ve mesleki kıdem değişkenleri bakımından anlamlı bir
fark olmadığı belirlenmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA67GP39KJ
Journal Section Research Article
Authors

Ayşe Arslan This is me

Orhan Ercan This is me

Ahmet Tekbıyık This is me

Publication Date January 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 44 Issue: 201

Cite

APA Arslan, A., Ercan, O., & Tekbıyık, A. (2014). FİZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 44(201), 215-235.