BibTex RIS Cite

TÜRK EDEBİYATI DERS KİTAPLARINDAKİ ETKİNLİKLERİN UYGULANMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: TRABZON ÖRNEĞİ

Year 2013, Volume: 43 Issue: 199, 32 - 54, 01.07.2013

Abstract

Bu araştırma, Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin Türk edebiyatıders kitaplarındaki etkinlikleri ne ölçüde uyguladıklarını tespit etmek, bu etkinlikleri uygularken ne tür problemlerle karşılaştıklarını ortaya çıkarmak ve problemlere çözüm önerileri getirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel biryaklaşım yürütülerek survey (alan taraması) yöntemi kullanılmış, 2010-2011öğretim yılında, Trabzon’da farklı okul türlerinde görev yapan 36 Türk dili veedebiyatı öğretmenine uygulanan mülakat verileri esas alınmıştır. Araştırmasonuçlarına göre, Türk dili ve edebiyatı öğretmenleri Türk edebiyatı ders kitaplarındaki etkinlikleri tür, üslup ve içerik itibariyle yetersiz buldukları içinbeğenmemekte ve genel olarak uygulamamaktadır. Araştırmanın sonucundaöğretmenlerin program ve etkinliklerin uygulanması hususunda yeterince bilgilendirilmesi gerektiği vurgulanmış ayrıca Türk edebiyatı ders kitaplarındakietkinliklerin, öğretmen ve öğrenci ihtiyaçları ile okulların fiziki ve teknik şartları dikkate alınarak yeniden gözden geçirilmesi önerilmiştir

Year 2013, Volume: 43 Issue: 199, 32 - 54, 01.07.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA42BJ46NH
Journal Section Research Article
Authors

Özlem Kuduban This is me

Semih Aktekin This is me

Publication Date July 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 199

Cite

APA Kuduban, Ö., & Aktekin, S. (2013). TÜRK EDEBİYATI DERS KİTAPLARINDAKİ ETKİNLİKLERİN UYGULANMASIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: TRABZON ÖRNEĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(199), 32-54.