Eğitimde değerlendirme türleri, programa girişte, süreçte ve çıkıştauygulanış amacına göre farklılık göstermektedir. Ülkemizde uygulanan büyükölçekli değerlendirme sınavları temelde sıralama, seçme, yerleştirme, sorumlututma, gözlemleme ve durum belirleme olarak farklı amaçlara hizmet etmektedir. Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) 2008-2009-2010 yıllarındauyguladığı Seviye Belirleme Sınavları (SBS) ile MEB mülga Eğitimi Araştırma veGeliştirme Başkanlığı’nın (EARGED) uyguladığı Öğrenci Başarılarını BelirlemeSınavları’ında (ÖBBS) aynı yıllarda, aynı öğrencilerin sınav başarı ortalamalarına ilişkin verileri karşılaştırılmıştır. 2008-2009-2010 yılı SBS ve ÖBBS verilerindeki alan başarıları sınıf ve yıl bazlı değerlendirilmiş, trendin gözlenmesi sağlanmıştır. Çalışma sonucunda SBS ve ÖBBS arasında öğrencilerin akademikbaşarılarının sıralanması bakımından benzerlik görülmüştür. Bu sonuç, bu ikisınavın birbirlerinin yerine kullanılabileceğini göstermektedir. Dolayısıylaöğrenciler üzerinde stres ve baskı oluşturmanın yanında uzun süreli sınavhazırlığı gerektiren, yarışma odaklı SBS’nin kaldırılmasının faydalı olacağıgörüşü kuvvet kazanmıştır. SBS yerine yapılabilecek izleme amaçlı değerlendirmelerle hem benzer sonuçlara ulaşılabilecek hem de öğretim çabalarının etkisizkaldığı noktalar belirlenerek sürecin iyileştirmesine dönük çalışmalar yapılabilecektir
Other ID | JA28JE83UT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 43 Issue: 199 |