BibTex RIS Cite

DÖNÜŞÜMSEL ÖĞRENME KURAMI VE YETİŞKİN EĞİTİMİNDE DÖNÜŞÜM

Year 2012, Volume: 42 Issue: 196, 5 - 19, 01.10.2012

Abstract

Mezirow tarafından 1978 yılında ortaya atılan dönüşümsel öğrenmekuramı, yetişkin eğitiminde kuramsal bir gereksinim sonucu ortaya çıkmış vealanda kuramsal açıdan bir bütünleşme sağlamak istemiştir. Dönüşümselöğrenme, yetişkin eğitiminde tek yararlanılacak bir kuram olmamakla birliktebüyük yararlar sağlayacak özellikleri taşımaktadır. Dönüşümsel öğrenme, kişisel gelişim ve olgunlaşma için bireyin kendi varsayımlarını, inançlarını, duygularını ve bakış açılarını amaçlı olarak sorgulamayı öğrenmesidir. Dönüşümselsüreçten geçen bireyin, kendi inanç, varsayım ve deneyimlerini yeni anlamlıbakış açılarına dönüştürmesi beklenir. Deneyime sahip olmak, dönüşüme etkietmek için yeterli değildir. Değerli olan deneyimin kendisi değil, deneyim üzerine yapılan eleştirel yansıtmadır

Year 2012, Volume: 42 Issue: 196, 5 - 19, 01.10.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA83CG89BE
Journal Section Research Article
Authors

Cengiz Akçay This is me

Publication Date October 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 196

Cite

APA Akçay, C. (2012). DÖNÜŞÜMSEL ÖĞRENME KURAMI VE YETİŞKİN EĞİTİMİNDE DÖNÜŞÜM. Milli Eğitim Dergisi, 42(196), 5-19.