2007 yılında kimya dersi öğretim programı değişikliği ile beraber kimyaders kitapları yeniden yazılmaya başlanmıştır. Ders kitapları öğretmenler tarafından derslerde kullanılan en önemli kaynaktır. Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin ders kitapları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla araştırmacı tarafından bir ölçek geliştirilmiştir. Ön uygulamalar yapıldıktan sonraMEB tarafından düzenlenen 279 numaralı kimya dersi öğretim programları kursuna Türkiye’nin her şehrinden katılan 98 kimya öğretmenine uygulanmıştır.Ölçeğe faktör analizi uygulanmış ve altı faktörden oluştuğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach’s alfa güvenirlik katsayısı 0,89 olarak bulunmuştur. Ölçek maddelerine ilişkin öğretmen görüşleri sıklık ve yüzde olarak verilmiş, ayrıca cinsiyet, okul türü, unvan ve hizmet süresi değişkenlerine göre öğretmenlerin görüşleri istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Veri analizi için SPSS 15.0 programı kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerin ders kitabına ilişkin; hazırlık çalışmalarında bazı eksiklikler bulduğu, ölçme değerlendirme kısmı ile ilgili sorunyaşadığı, öğretim programını tam olarak yansıtmadığı, yeterince etkinlik olmadığı, bazı ünitelerinin çok yoğun olduğu, öğrenci seviyesinin üzerinde olduğunu düşünmeleri gibi sonuçlara ulaşılmıştır
Other ID | JA79NY74YY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 42 Issue: 196 |