Okullarımıza temin edilen bilişim teknolojisi araçlarının eğitim ve öğretimde etkin biçimde kullanılabilmesi için, öğretmenlerimizin e-öğrenme materyalleri geliştirebilme yeteneklerine sahip olmaları gerekmektedir. Bu amaçla,Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen yazarlık yazılımı projesi kapsamında öğretmenlerin derslerine yönelikweb sitesi formatında e-öğrenme materyali geliştirebilmeleri için yazarlık yazılımı hizmetiçi eğitim programı hazırlanmıştır. İllerindeki öğretmenlere yönelikyazarlık yazılımı hizmetiçi eğitim kursları açabilmeleri için 81 ilden 93 eğiticibilişim teknolojileri formatör öğretmenine yazarlık yazılımı hizmetiçi eğitimiverilmiştir. Ülkemiz genelinde yazarlık yazılımı eğitimi almış eğitici bilişim teknolojileri formatör öğretmenleri, kendi illerinde yazarlık yazılımı temin edilenokullardaki öğretmenlere her okuldan en az 2’şer ya da 3’er kişilik öğretmengrupları halinde 2007 yılı mart ayından 2008 yılı sonuna kadar yazarlık yazılımıhizmetiçi eğitim kursu vermişlerdir. Yazarlık yazılımı kursunda başarılı olanöğretmenler kurstan sonra bir ay içinde kendi okulları adına yazarlık yazılımlarıyla e-öğrenme materyali geliştirmişler ve Eğitim Teknolojileri GenelMüdürlüğüne göndermişlerdir. Bu çalışmanın amacı, yazarlık yazılımı hizmetiçi eğitim kurslarının öğretmenlerin e-öğrenme materyalleri geliştirmelerineetkisini bulmaktır. İllerden gelen e-öğrenme materyalleri incelendiğinde, öğretmenlerin en çok Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Matematik, İngilizceve Bilişim Teknolojisi dersleri için e-öğrenme materyalleri hazırladıklarıgörülmüştür. İllerden gönderilen e-öğrenme materyallleri incelendiğinde yazarlık yazılımı hizmetiçi eğitim kurslarının öğretmenlerin e-öğrenme materyaligeliştirmeleri üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır
Other ID | JA73CA29HH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 42 Issue: 195 |