BibTex RIS Cite

YAPARAK YAZARAK BİLİM ÖĞRENİMİ- YYBÖ YAKLAŞIMININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FEN AKADEMİK BAŞARILARINA VE FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ

Year 2012, Volume: 42 Issue: 195, 146 - 165, 01.07.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Yaparak Yazarak Bilim Öğrenme (YYBÖ) yaklaşımının öğrencilerin fen akademik başarılarına, fen dersine karşı tutumlarına, bilginin kalıcılığına ve öğrencilerin kavram sorularını çözmedeki başarılarına etkisini araştırmaktır. Yarı deneysel olarak düzenlenen çalışmada ön-son test, kalıcılık testi ve Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma, Rize ilininFındıklı ilçesinde Milli Eğitime bağlı bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 2farklı 6. sınıf ile 2010-2011 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında yürütülmüştür. Busınıflardan birisi uygulama diğeri kontrol grubu olarak rastgele seçilmiştir.Kontrol grubu öğrencileri geleneksel yaklaşıma dayalı olarak ders işlerken,uygulama grubu öğrencileri ünite boyunca araştırma-sorgulama temelli aktivitelerle ilgilenmiş ve her aktivite için YYBÖ kullanmışlardır. Çalışmada 16 çoktan seçmeli soru ve 6 kavram sorusundan oluşan maddenin tanecikli yapısıbaşarı testi, ön-son test ve 7 ay sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. TestinCronbach’s Güvenilirlik katsayısı 0,78 olarak bulunmuştur. Son test sonuçlarında her iki grubun, maddenin tanecikli yapısı başarı testi, fen teknoloji tutumölçeği, kavram soruları ve kalıcılık testinden aldıkları puanların ortalamalarıarasında uygulama grubu lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır

Year 2012, Volume: 42 Issue: 195, 146 - 165, 01.07.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA65GP47AZ
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Demir This is me

Publication Date July 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 195

Cite

APA Demir, M. (2012). YAPARAK YAZARAK BİLİM ÖĞRENİMİ- YYBÖ YAKLAŞIMININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FEN AKADEMİK BAŞARILARINA VE FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(195), 146-165.