BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSLERİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK DERSLERİNDE ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KULLANABİLME BAŞARILARINA ETKİSİ

Year 2012, Volume: 42 Issue: 195, 166 - 178, 01.07.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı; Öğretmenlik Uygulaması derslerinin Sınıf Öğretmeni adaylarının, matematik derslerinin anlatımında öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme başarılarına etkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda,araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen, üçlülikert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Veriler, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi EğitimFakültesi’nden mezun konumundaki son sınıf öğrencilerinden ve uygulamaokullarındaki rehber öğretmenlerinden toplanmıştır. Araştırmaya, ölçeğe gönüllü olarak cevap vermek isteyen birinci öğretimden 80; ikinci öğretimden 75 sınıföğretmeni adayı ve 35 sınıf öğretmeni dâhil edilmiştir. Elde edilen sonuçlaragöre; öğretmenlik uygulaması derslerinin ve uygulama okullarındaki öğretmenlerin, öğretmen adaylarının Matematik derslerinde öğretim yöntem ve tekniklerini kullanabilme becerilerine olumlu yönde etki etmediği söylenebilir. Buolumsuz tablonun giderilebilmesi için öğretmenlik uygulaması dersi programının bütün boyutlarıyla değerlendirilmesi ve geliştirilmesi gerekmektedir

Year 2012, Volume: 42 Issue: 195, 166 - 178, 01.07.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA47MR89RE
Journal Section Research Article
Authors

Yasin Soylu This is me

Publication Date July 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 195

Cite

APA Soylu, Y. (2012). ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSLERİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK DERSLERİNDE ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KULLANABİLME BAŞARILARINA ETKİSİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(195), 166-178.