Erratum
BibTex RIS Cite

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI E-OKUL UYGULAMASININ YÖNETİCİ, ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 42 Issue: 193, 5 - 16, 01.01.2012

Abstract

Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı e-Okul uygulamaları, öğretim
çalışmalarının en önemli dört paydaşı olan, okul yöneticileri, öğretmenler,
öğrenciler ve velilerden alınan görüşler doğrultusunda değerlendirilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ilinin 7 farklı ilçesinden 10 yönetici, 13
öğretmen, 14 öğrenci ve 11 veli oluşturmaktadır.
Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması uygulanmıştır.
Veriler, görüşmelerde dört farklı gruba sorulan sorulara verilen cevaplardan
elde edilmiştir. Sorular araştırmacı tarafından hazırlanmıştır.
Görüşmelerin kaydedilmesi amacıyla video kamera kullanılmıştır. Toplanan
verilen üzerinde içerik analizi tekniği uygulanmıştır.
Araştırma bulgularına göre, e-Okul uygulaması, Türk Milli Eğitim sisteminde
bir devrim niteliğindedir. e-Okul uygulaması, yöneticilerin birçok işini
kolaylaştırırken, öğretmenleri disipline etmiştir. Aynı zamanda, öğrenciler bu
uygulama sayesinde, notlarını internet üzerinden öğrenebilirken, ailelerinden
herhangi bir durumu gizleyememektedirler. Veliler için öğrencilerini takip etme
adına mükemmel bir uygulamadır. Özellikle, server ve hız problemi halledildiği
zaman sistem daha kullanışlı olur.

THE EVALUATION OF MINISTRY OF THENATIONAL EDUCATION E-SCHOOL APPLICATIONWITH THE ADMINISTRATORS’, TEACHERS’,STUDENTS’ AND PARENTS’ VIEWS

Year 2012, Volume: 42 Issue: 193, 5 - 16, 01.01.2012

Abstract

In this research, Ministry of National Education e-School applications
have been evaluated with the views of administrators, teachers, students and
parents which are the best four stakeholders of teaching studies. Working group
of the research is formed by 10 administrators, 13 teachers, 14 students and 11
parents who are from 7 different districts of Istanbul.
In this research, case study design which is one of the qualitative research
methods was adopted. Data was obtained from answers to be asked to the
four different groups. Questions were prepared by the researcher. Video camera
was used to record the interviews. Content analysis technique was administered
on the collected data.
According to the research findings e-School applications are a revolution
on Turkish National Education System. e-School applications have facilitated
administrators’ studies and they also has disciplined teachers. In addition,
thanks to this application, students can learn their exam notes on the Internet,
but they can’t conceal any of their status. e-School application is a perfect application
for parents to control their children. Especially, when the server and
speed problems are resolved, the system is more usable.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA73VG59VJ
Journal Section Research Article
Authors

Remzi Kızılboğa This is me

Yavuz Erdoğan This is me

Publication Date January 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 42 Issue: 193

Cite

APA Kızılboğa, R., & Erdoğan, Y. (2012). MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI E-OKUL UYGULAMASININ YÖNETİCİ, ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE VELİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 42(193), 5-16.