BibTex RIS Cite

USABILITY OF GAMES IN HIGH SCHOOL MATHEMATICS LESSONS

Year 2010, Volume: 40 Issue: 185, 328 - 352, 01.01.2010

Abstract

This article aims at finding out math teachers’ (N=44) and math teacher
trainees’ (N=226) views concerning how to make use of games that are considered
not only as a tool and method in teaching but also as structures in which
several other tools and methods are put together. In accordance with the purpose
of this study, various educational games were prepared and presented to
some of the teachers in the sample. The data were gathered by means of a preknowledge
form in which there are 6 open-ended questions and a questionnaire
(the reliability coefficient of the questionnaire was found to be 0,84 with SPSS)
which has two parts. The first part includes preference items and the second one
has 5 point Likert type items. Furthermore, educational mathematics games
developed by a group of teacher trainees were analyzed. The findings have
revealed that both teachers’ and teacher trainees’ have limited knowledge about
the research subject. In addition, teachers to whom the games were presented
finally have more positive views .

ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSLERİNDE OYUNLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ

Year 2010, Volume: 40 Issue: 185, 328 - 352, 01.01.2010

Abstract

Bu çalışmada öğretim yöntemi, öğrenme ve ölçmedeğerlendirme aracı olarak tanımlanan oyunların aynızamanda diğer pek çok araç ve yöntemin de bir aradaentegre edilebildiği yapılar olmasından yola çıkılarak,ortaöğretim matematik derslerinde kullanılabilirliği veoyunlardan ne şekilde yararlanılabileceği üzerine matematik öğretmenleri (N=44) ve öğretmen adaylarının(N=226) görüşlerinin betimlenmesi amaçlanmıştır. Buamaç doğrultusunda örnek eğitsel matematik oyunlarıhazırlanmış ve örneklemdeki bireylerin bir bölümüne sunumları yapılmıştır.Veriler araştırmanın ele aldığı problemler doğrultusunda görüşlerinin belirlenebilmesi için 6 açık uçlu sorunun yer aldığı bir ön-bilgi formu ve iki tür maddeyi içeren bir anket (güvenirliği spss ile 0.84 olarak hesaplanmıştır) yardımı iletoplanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarından seçilen bir grubunun geliştirdiğieğitsel matematik oyunlarının analizleri yapılmıştır. Bulgular, katılımcı her ikigrubunda araştırma konusuna yönelik bilgi ve deneyimlerinin çok sınırlı olduğunu ve oyunları sunumlar yardımı ile tanıyan öğretmenlerin görüşlerinin dahaolumlu olduğunu ortaya çıkarmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA57NU46SB
Journal Section Research Article
Authors

İşıkhan Uğurel This is me

Sevgi Moralı This is me

Publication Date January 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 185

Cite

APA Uğurel, İ., & Moralı, S. (2010). ORTAÖĞRETİM MATEMATİK DERSLERİNDE OYUNLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 328-352.