BibTex RIS Cite

PERCEPTIONS OF HISTORY TEACHERS ABOUT HISTORICAL THINKING SKILLS

Year 2009, Volume: 39 Issue: 184, 228 - 239, 01.10.2009

Abstract

Historical thinking skills that can be transferred to students by the teaching
of history are important. These skills, which consist of chronological thinking,
historical comprehension, historical analysis and interpretation, historical
research skills and historical issues, analysis and decision-making are main
objectives of history curriculum programme of some developed countries.
However, in Turkey, it is clear that some of Turkish history teachers do not have
enough knowledge concerning historical thinking skills and competent on how
to transferred these skills to students. The main purpose of this study was to
investigate Turkish history teachers’ knowledge and attitudes towards historical
thinking skills. A qualitative approach was used in this study in order to
amass data in response to the research questions and the information itself was
secured through a questionnaire that contained open-ended questions and semi
structured interviews. In 2005, 73 history teachers answered the questionnaire
and 20 history teachers participated in a semi-structured interview. In the light
of the questionnaire and semi-structured interview findings it seems that more
than half of the history teachers do not have knowledge regarding historical
thinking skills.

TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİHSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Year 2009, Volume: 39 Issue: 184, 228 - 239, 01.10.2009

Abstract

Tarihsel düşünme becerileri, tarih öğretimi aracılığıyla öğrencilerekazandırılması gereken en temel nitelikler arasında yer almaktadır. Kronolojikdüşünme, tarihsel anlama-kavrama, tarihsel analiz ve yorum, tarihsel araştırmabecerileri, tarihsel problemler, analiz ve karar verme gibi niteliklerden oluşanbu beceriler, gelişmiş ülkelerin tarih müfredat programlarına girmiş durumdadır. Ancak ülkemizde tarih öğretimi incelendiği zaman, tarih öğretmenlerininbir kısmının tarihsel düşünme becerilerini bilmedikleri ve bu becerileri öğrencilere istenilen düzeyde kazandıramadıkları anlaşılmaktadır. Bu çalışmanınamacı, liselerde görev yapan tarih öğretmenlerinin tarihsel düşünme becerilerihakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel bir yaklaşım kullanılmış olup, veri toplama araçları açık uçlu sorulardan oluşan bir anket ve yarıyapılandırılmış mülakattır. Çalışmanın evrenini Giresun ve Trabzon illerindegörev yapan tarih öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma 2005 yılında gerçekleştirilmiş olup, ankete 73, mülakata 20 tarih öğretmeni katılmıştır. Elde edilen bulguların ışığı altında çalışmaya katılan tarih öğretmenlerinin yarısındanfazlasının tarihsel düşünme becerileri hakkında bilgilerinin olmadığı anlaşılmaktadır. Buna ek olarak, tarihsel düşünme becerilerinin temel unsurlarındanolan, kronolojik düşünme, tarihsel anlama-kavrama, tarihsel araştırma ve kararverme gibi unsurların hiçbir tarih öğretmeni tarafından bilinemediği görülmektedir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA72US68GR
Journal Section Research Article
Authors

İsmail Hakkı Demircioğlu* This is me

Publication Date October 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 39 Issue: 184

Cite

APA Demircioğlu*, İ. H. (2009). TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİHSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 39(184), 228-239.