BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖNCELİKLERİNDE ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM YAKLAŞIMININ YERİ

Year 2013, Volume: 43 Issue: 200, 5 - 27, 01.10.2013

Abstract

Demokrasi, bilgi toplumu, küreselleşme gibi paradigmaların gerektirdiği yeterliliklerin bireylere kazandırılması ihtiyacı, birçok ülkede eğitim yaklaşımları ve uygulamalarının belirtilen paradigmalar temelinde yenilenmesini birzorunluluk hâline getirmiştir. Eğitim literatüründe, önemli ölçüde, “öğrencimerkezli eğitim” şeklinde karşılık bulan bu çabalar son on yılda Türkiye’de deivme kazanmıştır. Bu kapsamda, öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı müfredattanders kitaplarına, öğretmen eğitiminden öğretim yöntemlerine kadar eğitiminbütün bileşenlerinin baskın unsuru hâline getirilmeye çalışılmaktadır. Eğitiminçıktıları ve öğrencilere yönelik etkisi açısından bu çalışmaların önemli boyutlarından biri, sınıf içi öğretim uygulamalarıdır. Yani, öğrenci merkezli eğitim yaklaşımının öğretmenler tarafından hayata geçirilmesidir. Öğretmenlerin meslekiöncelikleri açısından bu yaklaşımın yerini tespit etmeyi ve belirtilen husustaliteratüre katkı yapmayı amaçlayan bu araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Anket yoluyla toplanan verilerden elde edilen bulgular,tablolar üzerinde frekans ve yüzde boyutunda; açık uçlu sorulara öğretmenlerinverdikleri yanıtlardan elde edilen veriler de ilgi nicel bulgularla ilişkilendirilerek değerlendirilmiştir

Year 2013, Volume: 43 Issue: 200, 5 - 27, 01.10.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA94JA25NA
Journal Section Research Article
Authors

Vahap Özpolat This is me

Publication Date October 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 200

Cite

APA Özpolat, V. (2013). ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÖNCELİKLERİNDE ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM YAKLAŞIMININ YERİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(200), 5-27.