BibTex RIS Cite

FEN VE TEKNOLOJİ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARINDA KAZANDIRILMALARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2013, Volume: 43 Issue: 200, 49 - 67, 01.10.2013

Abstract

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan son değişiklikle 2006 yılındanitibaren öğretim programlarının uygulamaya geçmesiyle birlikte Fen veTeknoloji öğretmeni yeterlikleri ile ilgili yeni tanımlamalar belirlenmeye başlamıştır. Milli Eğitim Bakanlığı tüm bu yeterliklere sahip öğretmenlerle Fen veTeknoloji öğretim programlarının vizyonunu gerçekleştirmeyi planlamaktadır.Bunun doğal sonucu olarak Fen Bilgisi öğretmen adaylarının üniversitelerineğitim fakültelerindeki eğitimlerinin bu yeterliklere sahip olacak şekilde yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Bu çalışma ile Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının,lisans eğitimi boyunca aldıkları derslerin, onların özel alan yeterliklerine etkisiile ilgili görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu nedenle “Öğretmenadaylarının lisans eğitimleri boyunca aldıkları dersler ile Fen ve Teknoloji öğretmeni özel alan yeterliklerini kazanmalarına ilişkin algılarında cinsiyet, akademik başarı, yaşadıkları yer ve bilgisayar kullanımı açısından fark var mıdır?”sorusu araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu üç farklı şehirde bulunandevlet üniversitesinde Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilim dalındaki 213 son sınıföğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından 24 sorudan oluşan dörtbasamaklı likert tipte geliştirilen iç tutarlık katsayısı .92 olan “Fen ve TeknolojiÖğretmeni Özel Alan Yeterlikleri Hakkında Öğretmen Adaylarının GörüşAnketi” öğretmen adaylarına uygulanarak görüşleri alınmıştır. Çalışmadan eldeedilen veriler SPSS paket programında değerlendirilerek öğretmen adaylarınınözel alan yeterliklerinin eğitim fakültesinde aldıkları eğitimle ile ilgili görüşlerinin cinsiyete, yaşadığı yere ve bilgisayar kullanımına göre değişmediği tespitedilmiştir. Ancak bu görüşlerinin akademik başarı durumuyla ve teknoloji kullanma bilgi ve becerisiyle anlamlı farklılıklar gösterdiği sonucuna varılmıştır

Year 2013, Volume: 43 Issue: 200, 49 - 67, 01.10.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA83US23BM
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Ergun This is me

Publication Date October 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 43 Issue: 200

Cite

APA Ergun, M. (2013). FEN VE TEKNOLOJİ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARINDA KAZANDIRILMALARINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 43(200), 49-67.