There are different explanations about classifying and defining the literary
genres. In this article, following the definition of literature types, the problems that
occur during the proccess of their being used in education and possible solutions for
then are dwelt on
Differences in classification are dealt with at the beginning of this work by
making a short evaluation, and by dwelling on the classification of types of literature,
and on verse and prose intuis classification.
In the second por, verse and prose are evalvated separately under the title of
making use of literature types.
Edebî türlerin tasnif ve tanımlanmasında birbirinden farklı yorumlar
yapılmaktadır. Bu makalede, edebî türlerin tanımlamasından sonra, bu türlerin
eğitim ve öğretim hayatında kullanımı esnasında ortaya çıkan problemler ve çözüm
yolları üzerinde durulmuştur.
Çalışmanın giriş bölümünde kısaca bir durum değerlendirmesi yapılarak, edebî
türlerin tasnifi ve bu tasnif içerisinde nazım, nesir türleri üzerinde durularak, tasnif
yaklaşımları ele alınmıştır.
İkinci bölümde ise, edebî türlerden yararlanma içerisinde nazım ve nesir türleri
ayrı ayrı ele alınarak değerlendirilmiştir.
Other ID | JA74EU24ER |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 34 Issue: 169 |