BibTex RIS Cite

CARTOONS AND THEIR USE IN MATHEMATICS TEACHING

Year 2006, Volume: 34 Issue: 170, 1 - 10, 01.05.2006

Abstract

The aim of this study is to reveal the relationship between mathematics and cartoons as an
alternative educational tool in the teaching-learning process. By this goal, by using related
literature, some cartoons, as possible educational tools were classified and presented. In
the classification, cartoons’ definitions, properties and ways of using in mathematics
education were discussed with related examples. In the last section, the contributions of
cartoons using in mathematics education will be presented.

Karikatürler ve Matematik Ögretiminde Kullanımı

Year 2006, Volume: 34 Issue: 170, 1 - 10, 01.05.2006

Abstract

Bu çalışmada öğrenme-öğretme sürecinde alternatif bir araç olarak yararlanılabilen karikatürler ile matematik arasındaki etkileşime değinilmektedir. Bu amaçla literatürde yer alan farklı çalışmalardan da yararlanarak matematik öğretiminde kullanılabilecek olan karikatürler bir sınıflandırma çerçevesinde sunulmaktadır. Sınıflandırmada karikatürlerin tanımlamaları, özellikleri, matematik öğretiminde nasıl ve ne şekilde kullanılabilecekleri tartışılmakta ve somut örneklere yer verilmekte olup, son bölümde matematik öğretiminde karikatürlerin kullanılmasının öğretime getireceği yararlardan farklı kavramlara değinilerek bahsedilmektedir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA84EU87HE
Journal Section Research Article
Authors

İşıkhan Ugurel This is me

Sevgi Moralı This is me

Publication Date May 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 34 Issue: 170

Cite

APA Ugurel, İ., & Moralı, S. (2006). Karikatürler ve Matematik Ögretiminde Kullanımı. Milli Eğitim Dergisi, 34(170), 1-10.