BibTex RIS Cite

INDICATION OF PROBLEMS IN LABORATORIES IN SCIENCE EDUCATION

Year 2006, Volume: 34 Issue: 170, 1 - 7, 01.05.2006

Abstract

In this study, importance of laboratory practice lesson of science teaching, obstacles
in practice and all the things needed to do were discussed according to the questionnaire
taken by the subject informant students.
It was understood that the problems rather occurs due to laboratory conditions,
materials, insufficient lesson hours and also insecure laboratory techniques.
The informants of this study are 187 students attending the science and mathematics
department of Amasya Education Faculty of Ondokuz Mayıs Universty in the 2002-2003
education term.

FENBİLGİSİ EĞİTİMİNDE LABORATUVARDA KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLERİN SAPTANMASI

Year 2006, Volume: 34 Issue: 170, 1 - 7, 01.05.2006

Abstract

Bu çalışmada, Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları dersinin, Fen öğretimindeki önemi, uygulamadaki aksaklıklar ve yapılması gerekenler, denek öğrenciler tarafından cevaplandırılan bir anket çalışmasının sonuçlarına göre tartışılmıştır. Problemin daha çok, laboratuvar koşullarının, materyallerin, ders saatlerinin yetersizliğinden ve ayrıca laboratuvarda güvenli çalışma tekniklerinin yeterince anlatılmamasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Bu araştırmanın denekleri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Amasya Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği programında okuyan ve 2002-2003 eğitimöğretim döneminde “Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları”dersini alan toplam 187 öğrencidir

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA34VZ59JZ
Journal Section Research Article
Authors

Aysun Karaca This is me

Safak Uluçınar This is me

Arzu Cansaran This is me

Publication Date May 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 34 Issue: 170

Cite

APA Karaca, A., Uluçınar, S., & Cansaran, A. (2006). FENBİLGİSİ EĞİTİMİNDE LABORATUVARDA KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLERİN SAPTANMASI. Milli Eğitim Dergisi, 34(170), 1-7.