The purpose of the study is to determine primary student teachers’ levels of
understanding and misconceptions about physical and chemical change concepts. With this
aim, a test that consists of 10 items were developed and implemented to 100 student
teachers from the division of the primary teacher-training program at their third year at KTU.
In addition, semi-structured interviews were conducted with 10 student teachers. The
results from this study showed that while the primary student teachers’ were successful in
labeling phenomena given as the physical change or the chemical change, they were not
sufficient successful in explaining the reasons of these phenomena. Moreover, they had
erroneous conceptions about the concepts studied. Some suggestions were made based
on the results.
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının fiziksel ve kimyasal değişme kavramları ile ilgili anlama düzeylerini ve sahip oldukları yanılgıları belirlemektir. Çalışmada veri toplamak amacıyla KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği programı üçüncü sınıfta öğrenim gören 100 öğrenciye 10 sorudan oluşan bir test uygulanmıştır. Öğrencilerin cevaplarının nedenini derinlemesine incelemek 10 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış mülakatlar yürütülmüştür. Sonuçlar, öğretmen adaylarının kendilerine yöneltilen ve günlük yaşamda sıklıkla karşılaşılan çeşitli olayları fiziksel ve kimyasal değişim olarak sınıflandırmada başarılı olduklarını, ancak bu olayların sebeplerini açıklamada aynı başarıyı gösteremediklerini ve bazı hatalı bilgilere sahip olduklarını göstermiştir. Sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur
Other ID | JA88VZ26KJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 34 Issue: 170 |