Abstract
Küreselleşmenin hedefleri ve ortaya çıkardığı sorunların halli, günümüzün
ve geleceğin önemli bir meselesidir. Bu meseleye karşı milli tarih eğitimi bir
çözüm olarak sunulabilir. Ancak bunu yapabilecek milli tarih eğitiminin içeriğini
oluşturacak program, bir takım özelliklere sahip olmalıdır. Bunun için milli kimlik,
milli kültür, milli şuur ve milli mefkûre boyutlarını içerecek özellikte bir tarih
programı yapılmalı ve öğrencilere okutulmalıdır. Bu çalışmanın amacı, bahsedilen
boyutlardan programın içeriğinin nasıl olması gerektiği hakkında fikir oluşturmaktır.
Çalışmanın yöntemini, literatür taraması ışığına konunun betimlenmesi
ve öneriler oluşturmaktadır. Sonuçta milli tarih eğitimini gerçekleştirecek
programın milli boyutlu kimlik, kültür, şuur ve mefkûre içeriğine sahip olmasını
sağlayacak konular tespit ve teklif edilmiştir.