Abstract
Bilgi güvenliği ve bu konuda alınan güvenlik önlemlerinin sağlanması
kişisel ve kurumsal açıdan oldukça önemlidir. Her ne kadar bilgi güvenliğinin
sağlanmasına yönelik, kurumlar tarafından teknoloji temelli çözümler hayata
geçirilse de bu teknolojileri kullananlar yine de insanlardır. Bu çalışmanın, amacı
öğretmenlerin bilgi güvenliği farkındalık düzeylerini belirlemeye yönelik bir
ölçek geliştirmektir. Çalışmanın ilk aşamasında, 316 kişilik katılımcı grubu ile
açımlayıcı faktör analizi (AFA) yapılmış ve ölçeğin üç alt boyut altında (“Mobil
cihazlar, Mahremiyet ve İletişim: MMİ,” “Saldırı ve Tehditler: ST” ve “Genel
Güvenlik: GG”) 48 maddeden oluştuğu belirlenmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında,
200 kişilik katılımcı grubu ile gerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi
(DFA) sonucunda üç faktörlü yapı doğrulanmıştır. Ölçeğin tamamı için Cronbach
Alfa güvenirlik katsayısı .980; her alt boyut için sırasıyla: MMI:.967, ST:.969
ile GG:.926’dir. Bu çalışma sonucunda öğretmenlerin bilgi güvenliği farkındalık
düzeylerini belirlemek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir.