Abstract
Günümüzde eğitim dünyasında yaşanan gelişmeler öğretmenleri klasik ve ezberci yöntemlerden uzaklaştırarak, çağdaş yöntemleri kullanmaya yönlendirmiştir. Bu doğrultuda eğitimciler çeşitli projeler hazırlayarak öğrencileri araştırmaya, sorgulamaya, özgün ürünler ortaya çıkarmaya teşvik etmektedir. Ayrıca okul yöneticileri ve öğretmenler eğitim odaklı sorunların çözümünde aktif rol alarak, orta veya uzun vadeli projeler üretmişlerdir. Okul yöneticileri ve öğretmenler tarafından gerçekleştirilen proje hazırlama ve yürütme süreçleri eğitime çağdaş ve özgün boyutlar kazandırmasına rağmen; bu süreçte eğitimciler çeşitli sorunlarla karşılaşabilmektedir.
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda proje hazırlama ve yürütme süreçlerinde karşılaşılan sorunların araştırılmasıdır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Elazığ il merkezinde görev yapan tüm öğretmenler arasından basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilen toplam 2000 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin, proje hazırlama ve yürütme süreçlerinde karşılaştıkları sorunları belirleyebilmek için araştırmacı tarafından geliştirilen “Proje Hazırlama ve Yürütme Anketi” kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, frekans ve yüzdelerden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen en önemli sonuç; yöneticilerin projelere gerekli maddi desteği sağlamamaları ve projeler hakkında yeterli bilgilendirmelerin yapılmamasıdır.