Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin hoşgörü değeri ile ilgili algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden
biri olan fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Doğu Anadolu Bölgesi’nin bir ilinde ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 10 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerden biri olan uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analizlerinden biri olan betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda kız ve erkek öğrencilerin hoşgörüyü daha çok yardımsever olma olarak algıladıkları görülmüştür. Öğrencilerin neden hoşgörülü olunması ile ilgili görüşleri incelendiğinde, öğrencilerin çoğunluğu “iyi insan olmak için” cevabını vermişlerdir. Ayrıca öğrenciler mutlu olmak için, yardımlaşmak için, saygılı olmak için, kalp kırmamak için, insanları üzmemek için ve dünyanın kötü bir yer olmaması için hoşgörülü olunması gerektiğini belirtmişlerdir. Öğrencilerin çoğu
hoşgörülü olunmaması durumunda kavga olacağını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin çoğu tarafından hoşgörülü olmak için yardımsever olunması gerektiği belirtilmiştir.