Abstract
Çocukların okuma alışkanlığı kazanmalarında birçok etken rol oynamaktadır. Özellikle ailelerin bu konudaki tutumu çok önemlidir. Okuma
ilgisi ailede başlar ve aileyle birlikte gelişir. Bu araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin okuma alışkanlığında ailelerinin duyarlılıklarını belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2017–2018 eğitim-öğretim yılında, BTSO Kamil Tolon Bilim ve Sanat Merkezi devam eden 2, 3, 4, 5 ve 6. sınıflardan toplam 162 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Araştırma bulguları özel yetenekli öğrencilerin çoğunun ilkokuldan önce okumayı öğrendiğini ayrıca güçlü bir okuma alışkanlığının olduğunu ortaya koymuştur.
Araştırma sonucunda özel yetenekli çocukların ailelerinin okul öncesi dönemde onlara kitap okuduğu, kitap hediye ettikleri, kitap seçiminde yardımcı oldukları, çocuklarıyla düzenli olarak kitapçıya gittikleri böylece çocukların okuma alışkanlığı kazanmalarında olumlu etkilerinin olduğu görülmüştür. Sonuç
olarak ailelerin büyük bir kısmının çocuklarının okuma alışkanlığı kazanması konusunda duyarlı olduğu, çocuklarına model olduğu, onları okumaya
yönlendirdiği tespit edilmiştir.