Abstract
Türk eğitim sistemine en geniş anlamda yön vermek amacıyla görüş ve önerilerin sunulup tartışıldığı ve oluşumu ile çalışma usûl ve esasları yönetmelikle düzenlenen Millî Eğitim Şûraları, Bakanlığın en yüksek “danışma” kuruludur (652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK, Madde 29). Şûralar, Türk millî eğitim sistemini geliştirmek, niteliğini yükseltmek için eğitim ve öğretimle ilgili konuları tetkik eder; tavsiye niteliğinde kararlar alır (Millî Eğitim Şûrası Yönetmeliği, Madde 5). Millî Eğitim Şûraları, eğitimle ilgili paydaşların yanı sıra kamu kurum temsilcileri, yerel yönetim temsilcileri, sivil toplum örgütleri, sendikalar ve yabancı uzmanların katılımcı olarak gündem konularına veya eğitimin genel sorunlarına çözümler aradığı demokratik bir yapıya sahiptir. Günümüze kadar farklı aralıklarla 19 kez toplanan Millî Eğitim Şûralarında, Şûraların yapıldıkları dönemin eğitim politikaları ile ilgili hemen hemen her konu görüşülmüştür. Eğitim tarihimizde çok tartışılan temel bazı değişiklilerin geçmişine bakıldığında uzun süre önce Millî Eğitim Şûralarında tartışıldıkları ve haklarında tavsiye kararları alındığı görülecektir.