Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul düzeyinde verilen günlük ödevler hakkındaki öğrenci, veli ve öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma
grubunu Tokat ilinde Karşıyaka Ortaokuluna devam eden öğrenciler, öğrenci velileri ve bu okulda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada veli, öğretmen ve öğrencilerin ortaokul düzeyinde verilen günlük ödevler hakkındaki görüşlerini belirlemek üzere araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Veli, öğretmen ve öğrencilerin ortaokul düzeyinde verilen günlük ödevler hakkındaki görüşleri analiz edilmiştir. Nitel araştırma yaklaşımı doğrultusunda tasarlanan bu araştırmada “içerik analizi” yapılmıştır ve nitel araştırma analizi programı MAXQDA-11 kullanılmıştır. Araştırmaya göre öğrenci, öğretmen ve veliler ödevin pekiştirme ve tekrar amaçlı verildiği konusunda hemfikirdir. Araştırmada katılımcılar ödevin başarıyı artırdığını ve birçok yönde olumlu etkisinin olduğunu da düşünmektedirler.