Abstract
Özel yetenekli bireylerin eğitimi, bu bireylerin önemi ve taşıdıkları potansiyel
nedeniyle geliştirilmesi gereken bir alan olarak ortaya çıkmaktadır. Buna
karşılık özel yetenekli bireylerin fen eğitiminde kavram öğretimine ve kavramsal
anlamalara yönelik çalışmaların oldukça sınırlı olduğu görülmektedir. Bu çalışmanın
amacı, kimyasal değişim temalı etkinliklerin özel yetenekli öğrencilerin
kimyasal değişim ile ışık arasındaki ilişkiyi anlamaları üzerine etkisinin araştırılmasıdır.
Çalışma, yedinci sınıf seviyesindeki 13 öğrenci ile bir durum çalışması
modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilere eğitim aldıkları
Bilim ve Sanat Merkezi’nde 6 hafta boyunca kimyasal değişim temalı fen etkinlikleri
uygulanmıştır. Çalışmanın verileri, açık uçlu sorular yardımıyla ön test,
son test ve geciktirilmiş son test şeklinde toplanmış; ayrıca yarı yapılandırılmış
görüşmelerden faydalanılmıştır. Yapılan analizlere göre gerçekleştirilen etkinlik
uygulamaları sonucunda, öğrencilerin kavramsal anlamalarının geliştiği belirlenmiştir.
Geliştirilen etkinliklerin diğer BİLSEM’lerde de aynı yaş seviyesindeki
öğrenciler için kullanılması önerilmektedir.