Abstract
Kültürel coğrafya, kültür ile coğrafyanın kesim sahasında yer alır. Bununla
birlikte kültürel coğrafya oldukça geniş bir kapsam ve içeriğe sahip olduğundan
çok çeşitli tanımlar yapılabilmesine olanak vermiştir. Kültürel coğrafya,
kültür ile coğrafya arasındaki bağlantıları kuran, bunlar arasında determinist
yaklaşımlar sergileyen bir sahadır. Okullarda toplumun kendine has bilgisi, becerileri,
dil ve kültürel özellikleri yeni nesillere aktarılır. Türkiye’de ilk ve orta
dereceli okullarda kültür konusu daima önemli olmuştur. Hayat Bilgisi ve Sosyal
Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda kültürel coğrafya konularına geniş yer verilmiştir.
Diğer yönden genç nesillerin karmaşa ve zihinsel bunalım yaşamaması
için kültürel unsurları yeterli düzeyde öğrenmesine gereksinim vardır.
Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının hedefleri arasında, kültürel değerlerini
tanıyan ve bunları yaşama isteği duyan bireyler yetiştirilmesi, yer alması
önemlidir. Ayrıca Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programındaki “kültür ve miras”
öğrenme alanı başta olmak üzere bir çok konu içeriğiyle kültürel coğrafya kapsamındadır.
Bu çerçevede ele alındığında özellikle Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim
Programının kültür konularına önemli yer verildiği ve kültürel coğrafya analizine
imkan tanıdığı görülmektedir. Ancak Türkiye’de yeterli düzeyde kültürel
coğrafya çalışmaları bulunmamaktadır. Çalışmada esas olarak nitel araştırma
yöntemleri kullanılmıştır.