: Bu çalışma da rehberlik öğretmeni adaylarının öz düzenlemenin dikkat kontrolü boyutunun siber
zorbalığa ilişkin duyarlılık düzeyleri üzerindeki yordayıcı ilişkisi incelenmiştir. Ayrıca
araştırmada rehberlik öğretmeni adaylarının siber zorbalığa ilişkin duyarlılık düzeylerinin
cinsiyete ve sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ortaya ko- nulmuştur. Araştırmanın
çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında 1 ila 4.
sınıflar arasında öğrenim gören 346 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada siber zorbalık duyarlılık
ölçeği ve öz düzenlemenin dikkat kontrol boyutunu ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde
cinsiyete göre farklılıklar için bağımsız örneklemler için t testi, sınıf düzeyine göre
farklılıklar için varyans analizi kullanılmıştır. Rehberlik öğretmeni adaylarının öz düzenlemenin
dikkat kontrolü boyutunun siber zorbalığa ilişkin duyarlılık üzerindeki yordayıcı ilişkisi ise
yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Araş- tırmanın sonucunda kadın öğrencilerin siber
zorbalığa ilişkin duyarlılık düzeylerinin erkek öğrencilerden anlamlı olarak daha fazla olduğu
saptanmıştır. Birinci ve ikinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin siber zorbalığa ilişkin
duyarlılık puanları üçüncü sınıflardan anlamlı olarak daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
Çalışmadan elde edilen diğer bir bulguda rehberlik öğretmeni adaylarının öz düzenlemenin dikkat
kontrolü boyutu ile siber zorbalığa ilişkin duyarlılık puanları arasında düşük düzeyde, zayıf ve
anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkarılmıştır. Araştırmanın diğer bir sonucunda öz düzenlemenin
dikkat boyutunun, siber zorbalığa ilişkin duyarlılık düzeyini düşük düzeyde, pozitif ve an- lamlı
olarak yordadığı belirlenmiştir.
Rehberlik öğretmeni adayları siber zorbalığa ilişkin duyarlılık dikkat kontrolü öz düzenleme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 49 Issue: 225 |