Bu çalışmada, İngiltere’de bağımsız bir hükümet kurumu olan ve eğitim alanında Avrupa’da en
önemli ve etkili denetim organizasyonlarından biri olan Ofsted’in (The Office for Standards in
Education, Children’s Services and Skills) denetim uygulamaları ile bu uygulamaların okul
gelişimini nasıl etkilediği incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak
doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda, elde edilen bulgular iki ana başlıkta
sunulmuştur. Bunlar; (i) Ofsted’in kurumsal yapısı, temel denetim uygulamaları ve süreçleri, (ii)
Ofsted denetimlerinin okul gelişimine etkileridir. Çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda;
Ofsted’in iyi örnek teşkil edecek denetim uygulamalarına sahip olduğu, bağımsız statüsü ve kurumsal
yapısıyla okul değerlendirme süreçlerinde gücünü ve etkisini koruduğu; Ofsted denetimlerinin
ulusal stratejiler ve standartlara erişime yardımcı olabildiği, öğretmenlerin sınıf içi
uygulamalarını, yöntem ve tekniklerini değiştirmesinde etkili olabildiği ve öğrencilerin
başarılarının artışına katkı sağlayabildiği; buna karşın okullar üzerindeki stres ve baskıyı
artırabileceği ve uzun vadede okul gelişimi bağlamında olumlu etkilerine ilişkin yeterli kanıtların
bulunmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 49 Issue: 226 |