Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik yeterlik algılarının ne düzeyde olduğu ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik neler yapılabileceği araştırılmıştır. Ayrıca cinsiyet, öğrenim görülen bölüm ve bilgi-iletişim teknolojilerine hakim olma durumuna göre öğretmen adaylarının yeterlilik algılarının nasıl değiştiği de belirlenmiştir. Bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bingöl Üniversitesinde pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ve alt boyutlarına yeterli düzeyde sahip oldukları belirlenmiştir. Cinsiyet ve bölüm değişkenleri ile 21. yüzyıl becerileri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Aynı şekilde, bilgi ve iletişim teknolojilerine hakim olma değişkeni ile “yaşam ve kariyer becerileri” alt boyutu arasında da anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca, bilgi-iletişim teknolojilerine hakim olma değişkeni ile 21. yüzyıl becerileri, “öğrenme ve yenilenme” ve “bilgi, medya ve teknoloji” becerileri alt boyutlarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasına yönelik görüşlerinin çoğunluğu “bilgi, medya ve teknoloji becerileri”ni kazandırmaya dönük etkinlikler etrafında toplanmıştır. Diğer görüşlerin yoğunluk sırasına göre “21. yüzyıl destek sistemler”, “yaşam ve kariyer becerileri”, “öğrenme ve yenilenme becerileri” ve “temel konular ve temalar” başlıkları altında toplanan etkinliklerden oluşmaktadır. Bilgi-iletişim teknolojilerindeki yeterlilik, 21. yüzyıl becerilerine yeterli düzeyde sahip olmada etkili olmaktadır. Bireylerin sahip olması gereken becerilerin geliştirilmesi için, eğitim-öğretim programları desteklenmeli ve güçlendirilmelidir
21.yüzyıl becerileri öğretmen adayları yeterlikleri öğrenme ve yenilenme becerileri bilgi medya ve teknoloji becerileri yaşam ve kariyer becerileri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 49 Issue: 227 |