Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 49 Issue: 227, 33 - 64, 01.08.2020

Abstract

References

  • ANAGÜN, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z. ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 160-175.
  • ARSAD, N. M., Osman, K., & Soh, T. M. T. (2011). Instrument development for 21st century skills in Biology. Procedia Social and Behavioral Sciences 15, 1470-1474. ATC21S. (2012). Assessment and Teaching of 21st Century Skills. (2012). http://www.atc21s.org/ Erişim Tarihi: 16.01.2019.
  • AYDENİZ, M. (2017, Ekim). Eğitim sistemimiz ve 21. yüzyıl hayalimiz: 2045 hedeflerine ilerlerken, Türkiye için STEM odaklı ekonomik bir yol haritası. University of Tennessee, Knoxville. https://trace.tennessee.edu/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://www.google.com/&httpsredir=1&article=1019&context=utk_theopubs. Erişim Tarihi: 24.12.2018.
  • BINKLEY, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M., Miller-Ricci, M., & Rumble, M. (2012). Defining twenty-first century skills. In P. Griffin, B. McGaw, & E. Care (Eds.), Assessment and teaching of 21st century skills (pp. 17-66). Dordrecht: Springer. Doi: 10.1007/978-94-007-2324-5_2.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • DEDE, C. (2009). Comparing frameworks for 21st century skills. http://sttechnology. pbworks.com/f/Dede_%282010%29_Comparing%20Frameworks%20for%20 21st%20Century%20Skills.pdf. Erişim Tarihi: 16.01.2019.
  • DONMUŞ KAYA, V. & Akpunar, B. (2018). An investigation of prospective teachers’ 21st century skills effect about digital storytelling events. MANAS Journal of Social Studies, 7(4), 1-10.
  • EARGED (Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı). (2001). 21. Yüzyıla Girerken Türk Eğitim Sisteminin İhtiyaç Duyduğu Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: MEB Basımevi.
  • EARGED (Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı). (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili. Ankara: MEB EARGED. https://www.meb.gov.tr/earged/earged/21.%20yy_og_pro.pdf. Erişim Tarihi: 27.06.2017.
  • WEF (World Economic Forum). (2016b). New Vision for Education: Fostering Social and Emotional Learning through Technology. http://www3.weforum.org/docs/ WEF_New_Vision_for_Education.pdf Erişim Tarihi: 15.01.2019.
  • YALÇIN, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201. DOI: 10.30964/auebfd.405860.
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • EARLE, R. S. (2002). The integration of instructional technology into public education: Promises and challenges. Educational Technology, 42(1), 5-13.
  • EDGLOSSARY. (2016). 21st century skills. https://www.edglossary.org/21st-century-skills/ Erişim Tarihi: 16.01.2019.
  • EKİCİ, G., Abide, F., Canbolat, Y., ve Öztürk, A. (2017). 21.yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 124-134.
  • ERYILMAZ, S. ve Uluyol, Ç. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229. GELEN, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • GÖRKAŞ, B., Otuz, B. ve Ekici, G. (2017). İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sahip olmaları gereken 21.yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 421-435.
  • GÜNÜÇ, S., Odabaşi H. F. ve Kuzu, A. (2013). 21. yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: Bir twitter uygulaması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 436- 455.
  • GVARAMADZE, I. (2007, July). Lifelong Learning (LLL). https://www.projects.aegee. org/educationunlimited/files/Lifelong_Learning_brief.pdf Erişim Tarihi: 16.01.2019.
  • HARRIS, J., Mishra, P., & Koehler, M. (2009). Teachers’ technological pedagogical content knowledge and learning activity types: Curriculum-based technology integration reframed. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393-416. HENRIKSEN, D., Mishra, P., & Fisser, P. (2016). Infusing creativity and technology in 21st century education: A systemic view for change. Educational Technology & Society, 19(3), 27-37. JERALD, C. D. (2009). Defining a 21st century education. The Center for Public Education. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.460.8011&rep=rep1&type=pdf Erişim Tarihi: 16.02.2019.
  • KARAKAŞ, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21.yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • KARAKOYUN, F. (2014). Çevrimiçi ortamda oluşturulan dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • KERELUIK, K., Mishra, P., Fahnoe, C., & Terry, L. (2013). What knowledge is of most worth: Teacher knowledge for 21st century learning. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 29(4), 127-140.
  • KESKİN, İ. ve Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yirmi birinci yüzyıl becerileri ışığında ve yaşam boyu öğrenme bağlamında dijital yeterliliklerinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1691-1711. Doi: 10.14687/ijhs.v12i2.3503.
  • KOTLUK, N. ve Kocakaya, S. (2015). 21.yüzyıl becerilerinin gelişiminde dijital öykülemeler: Ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 354-363.
  • KOZİKOĞLU, İ. ve Altunova, N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531. Doi: 10.5961/jhes.2018.293.
  • KÖĞCE, D., Özpınar, İ., Mandacı Şahin, S. ve Aydoğan Yenmez, A. (2014). Öğretim elemanlarının 21. yüzyıl öğrenen standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 185-213.
  • KURBANOĞLU, S. ve Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • KUŞ, E. (2009). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi? (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • LEE, M. C. Y., Chow, J. Y., Button, C., & Tan, C. W. K. (2017). Nonlinear Pedagogy and its role in encouraging twenty-first century competencies through physical education: A Singapore experience. Asia Pacific Journal of Education, 37(4), 483499. Doi: 10.1080/02188791.2017.1386089.
  • ORHAN GÖKSUN, D. ve Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107-130. Doi: 10.15390/EB.2017.7089.
  • P21 (Partnership for 21st Century Learning). (2016). Framework for 21st Century Learning. http://www.p21.org/storage/documents/docs/P21_framework_0816. pdf Erişim Tarihi: 19.12.2018.
  • P21 (Partnership for 21st Century Learning). (2015). P21 Framework Definitions. http:// www.p21.org/storage/documents/docs/P21_Framework_Definitions_New_ Logo_2015.pdf Erişim Tarihi: 19.12.2018.
  • P21 (Partnership for 21st Century Learning). (2018). Framework for 21st Century Learning. http://www.p21.org/our-work/p21-framework Erişim Tarihi: 19.12.2018.
  • SANG, G., Liang, J.-C., Chai, C. S., Dong, Y., & Tsai, C.-C. (2018). Teachers’ actual and preferred perceptions of twenty-first century learning competencies: A Chinese perspective. Asia Pacific Education Review, 19(3), 307-317. Doi: 10.1007/s12564018-9522-0.
  • SOFFEL, J. (2016). What are the 21st-century skills every student needs? https://www.weforum.org/agenda/2016/03/21st-century-skills-future-jobs-students/ Erişim Tarihi: 15.01.2019.
  • SOH, T. M. T., Arsad, N. M., & Osman, K. (2010). The relationship of 21st century skills on students’ attitude and perception towards physics. Procedia Social and Behavioral Sciences, 7(C), 546–554.
  • ŞAHİN, M. C., Arslan Namlı, N. ve Schreglmann, S. (2016). Kırsal kesimlerde okuyan 21. yüzyıl öğrencilerinin teknolojiden yararlanma düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 311-319.
  • TAN, L. (2017). Developing twenty-first century competencies through the arts: A case study of a high performing secondary school band in Singapore. Asia Pacific Journal of Education, 37(4), 472-482. Doi: 10.1080/02188791.2017.1386087.
  • TÜSİAD (Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği) (2012). TÜSİAD “21. Yüzyıl Becerileri ve Eğitimin Niteliği” konulu toplantı dizisinin ilkini gerçekleştirdi. https://tusiad. org/tr/tum/item/5700-tusiad-21-yuzyil-becerileri-ve-egitimin-niteligi-konulu-toplanti-dizisinin-ilkini-gerceklestirdi Erişim Tarihi: 18.01.2019.
  • VOOGT, J. & Roblin, N. P. (2010). 21st century skills-Discussion paper. University of Twente, AE Enschede. http://opite.pbworks.com/w/file/fetch/61995295/ White%20Paper%2021stCS_Final_ENG_def2.pdf Erişim Tarihi: 19.01.2019.
  • WEF (World Economic Forum). (2016a). New Vision for Education: Fostering Social and Emotional Learning through Technology. https://www.weforum.org/reports/ new-vision-for-education-fostering-social-and-emotional-learning-through-technology Erişim Tarihi: 15.01.2019.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ 21. YÜZYIL BECERİLERİ YETERLİLİK ALGILARI VE BU BECERİLERİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Year 2020, Volume: 49 Issue: 227, 33 - 64, 01.08.2020

Abstract

Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik yeterlik algılarının ne düzeyde olduğu ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik neler yapılabileceği araştırılmıştır. Ayrıca cinsiyet, öğrenim görülen bölüm ve bilgi-iletişim teknolojilerine hakim olma durumuna göre öğretmen adaylarının yeterlilik algılarının nasıl değiştiği de belirlenmiştir. Bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bingöl Üniversitesinde pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ve alt boyutlarına yeterli düzeyde sahip oldukları belirlenmiştir. Cinsiyet ve bölüm değişkenleri ile 21. yüzyıl becerileri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Aynı şekilde, bilgi ve iletişim teknolojilerine hakim olma değişkeni ile “yaşam ve kariyer becerileri” alt boyutu arasında da anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca, bilgi-iletişim teknolojilerine hakim olma değişkeni ile 21. yüzyıl becerileri, “öğrenme ve yenilenme” ve “bilgi, medya ve teknoloji” becerileri alt boyutlarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasına yönelik görüşlerinin çoğunluğu “bilgi, medya ve teknoloji becerileri”ni kazandırmaya dönük etkinlikler etrafında toplanmıştır. Diğer görüşlerin yoğunluk sırasına göre “21. yüzyıl destek sistemler”, “yaşam ve kariyer becerileri”, “öğrenme ve yenilenme becerileri” ve “temel konular ve temalar” başlıkları altında toplanan etkinliklerden oluşmaktadır. Bilgi-iletişim teknolojilerindeki yeterlilik, 21. yüzyıl becerilerine yeterli düzeyde sahip olmada etkili olmaktadır. Bireylerin sahip olması gereken becerilerin geliştirilmesi için, eğitim-öğretim programları desteklenmeli ve güçlendirilmelidir

References

  • ANAGÜN, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z. ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 160-175.
  • ARSAD, N. M., Osman, K., & Soh, T. M. T. (2011). Instrument development for 21st century skills in Biology. Procedia Social and Behavioral Sciences 15, 1470-1474. ATC21S. (2012). Assessment and Teaching of 21st Century Skills. (2012). http://www.atc21s.org/ Erişim Tarihi: 16.01.2019.
  • AYDENİZ, M. (2017, Ekim). Eğitim sistemimiz ve 21. yüzyıl hayalimiz: 2045 hedeflerine ilerlerken, Türkiye için STEM odaklı ekonomik bir yol haritası. University of Tennessee, Knoxville. https://trace.tennessee.edu/cgi/viewcontent.cgi?referer=https://www.google.com/&httpsredir=1&article=1019&context=utk_theopubs. Erişim Tarihi: 24.12.2018.
  • BINKLEY, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M., Miller-Ricci, M., & Rumble, M. (2012). Defining twenty-first century skills. In P. Griffin, B. McGaw, & E. Care (Eds.), Assessment and teaching of 21st century skills (pp. 17-66). Dordrecht: Springer. Doi: 10.1007/978-94-007-2324-5_2.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • DEDE, C. (2009). Comparing frameworks for 21st century skills. http://sttechnology. pbworks.com/f/Dede_%282010%29_Comparing%20Frameworks%20for%20 21st%20Century%20Skills.pdf. Erişim Tarihi: 16.01.2019.
  • DONMUŞ KAYA, V. & Akpunar, B. (2018). An investigation of prospective teachers’ 21st century skills effect about digital storytelling events. MANAS Journal of Social Studies, 7(4), 1-10.
  • EARGED (Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı). (2001). 21. Yüzyıla Girerken Türk Eğitim Sisteminin İhtiyaç Duyduğu Çağdaş Öğretmen Profili. Ankara: MEB Basımevi.
  • EARGED (Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı). (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili. Ankara: MEB EARGED. https://www.meb.gov.tr/earged/earged/21.%20yy_og_pro.pdf. Erişim Tarihi: 27.06.2017.
  • WEF (World Economic Forum). (2016b). New Vision for Education: Fostering Social and Emotional Learning through Technology. http://www3.weforum.org/docs/ WEF_New_Vision_for_Education.pdf Erişim Tarihi: 15.01.2019.
  • YALÇIN, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201. DOI: 10.30964/auebfd.405860.
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • EARLE, R. S. (2002). The integration of instructional technology into public education: Promises and challenges. Educational Technology, 42(1), 5-13.
  • EDGLOSSARY. (2016). 21st century skills. https://www.edglossary.org/21st-century-skills/ Erişim Tarihi: 16.01.2019.
  • EKİCİ, G., Abide, F., Canbolat, Y., ve Öztürk, A. (2017). 21.yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 124-134.
  • ERYILMAZ, S. ve Uluyol, Ç. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229. GELEN, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • GÖRKAŞ, B., Otuz, B. ve Ekici, G. (2017). İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sahip olmaları gereken 21.yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 421-435.
  • GÜNÜÇ, S., Odabaşi H. F. ve Kuzu, A. (2013). 21. yüzyıl öğrenci özelliklerinin öğretmen adayları tarafından tanımlanması: Bir twitter uygulaması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 436- 455.
  • GVARAMADZE, I. (2007, July). Lifelong Learning (LLL). https://www.projects.aegee. org/educationunlimited/files/Lifelong_Learning_brief.pdf Erişim Tarihi: 16.01.2019.
  • HARRIS, J., Mishra, P., & Koehler, M. (2009). Teachers’ technological pedagogical content knowledge and learning activity types: Curriculum-based technology integration reframed. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393-416. HENRIKSEN, D., Mishra, P., & Fisser, P. (2016). Infusing creativity and technology in 21st century education: A systemic view for change. Educational Technology & Society, 19(3), 27-37. JERALD, C. D. (2009). Defining a 21st century education. The Center for Public Education. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.460.8011&rep=rep1&type=pdf Erişim Tarihi: 16.02.2019.
  • KARAKAŞ, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21.yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • KARAKOYUN, F. (2014). Çevrimiçi ortamda oluşturulan dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • KERELUIK, K., Mishra, P., Fahnoe, C., & Terry, L. (2013). What knowledge is of most worth: Teacher knowledge for 21st century learning. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 29(4), 127-140.
  • KESKİN, İ. ve Yazar, T. (2015). Öğretmenlerin yirmi birinci yüzyıl becerileri ışığında ve yaşam boyu öğrenme bağlamında dijital yeterliliklerinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1691-1711. Doi: 10.14687/ijhs.v12i2.3503.
  • KOTLUK, N. ve Kocakaya, S. (2015). 21.yüzyıl becerilerinin gelişiminde dijital öykülemeler: Ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 354-363.
  • KOZİKOĞLU, İ. ve Altunova, N. (2018). Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini yordama gücü. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 8(3), 522-531. Doi: 10.5961/jhes.2018.293.
  • KÖĞCE, D., Özpınar, İ., Mandacı Şahin, S. ve Aydoğan Yenmez, A. (2014). Öğretim elemanlarının 21. yüzyıl öğrenen standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 185-213.
  • KURBANOĞLU, S. ve Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • KUŞ, E. (2009). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi? (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • LEE, M. C. Y., Chow, J. Y., Button, C., & Tan, C. W. K. (2017). Nonlinear Pedagogy and its role in encouraging twenty-first century competencies through physical education: A Singapore experience. Asia Pacific Journal of Education, 37(4), 483499. Doi: 10.1080/02188791.2017.1386089.
  • ORHAN GÖKSUN, D. ve Kurt, A. A. (2017). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 42(190), 107-130. Doi: 10.15390/EB.2017.7089.
  • P21 (Partnership for 21st Century Learning). (2016). Framework for 21st Century Learning. http://www.p21.org/storage/documents/docs/P21_framework_0816. pdf Erişim Tarihi: 19.12.2018.
  • P21 (Partnership for 21st Century Learning). (2015). P21 Framework Definitions. http:// www.p21.org/storage/documents/docs/P21_Framework_Definitions_New_ Logo_2015.pdf Erişim Tarihi: 19.12.2018.
  • P21 (Partnership for 21st Century Learning). (2018). Framework for 21st Century Learning. http://www.p21.org/our-work/p21-framework Erişim Tarihi: 19.12.2018.
  • SANG, G., Liang, J.-C., Chai, C. S., Dong, Y., & Tsai, C.-C. (2018). Teachers’ actual and preferred perceptions of twenty-first century learning competencies: A Chinese perspective. Asia Pacific Education Review, 19(3), 307-317. Doi: 10.1007/s12564018-9522-0.
  • SOFFEL, J. (2016). What are the 21st-century skills every student needs? https://www.weforum.org/agenda/2016/03/21st-century-skills-future-jobs-students/ Erişim Tarihi: 15.01.2019.
  • SOH, T. M. T., Arsad, N. M., & Osman, K. (2010). The relationship of 21st century skills on students’ attitude and perception towards physics. Procedia Social and Behavioral Sciences, 7(C), 546–554.
  • ŞAHİN, M. C., Arslan Namlı, N. ve Schreglmann, S. (2016). Kırsal kesimlerde okuyan 21. yüzyıl öğrencilerinin teknolojiden yararlanma düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 311-319.
  • TAN, L. (2017). Developing twenty-first century competencies through the arts: A case study of a high performing secondary school band in Singapore. Asia Pacific Journal of Education, 37(4), 472-482. Doi: 10.1080/02188791.2017.1386087.
  • TÜSİAD (Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği) (2012). TÜSİAD “21. Yüzyıl Becerileri ve Eğitimin Niteliği” konulu toplantı dizisinin ilkini gerçekleştirdi. https://tusiad. org/tr/tum/item/5700-tusiad-21-yuzyil-becerileri-ve-egitimin-niteligi-konulu-toplanti-dizisinin-ilkini-gerceklestirdi Erişim Tarihi: 18.01.2019.
  • VOOGT, J. & Roblin, N. P. (2010). 21st century skills-Discussion paper. University of Twente, AE Enschede. http://opite.pbworks.com/w/file/fetch/61995295/ White%20Paper%2021stCS_Final_ENG_def2.pdf Erişim Tarihi: 19.01.2019.
  • WEF (World Economic Forum). (2016a). New Vision for Education: Fostering Social and Emotional Learning through Technology. https://www.weforum.org/reports/ new-vision-for-education-fostering-social-and-emotional-learning-through-technology Erişim Tarihi: 15.01.2019.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Pınar Erten This is me

Publication Date August 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 49 Issue: 227

Cite

APA Erten, P. (2020). ÖĞRETMEN ADAYLARININ 21. YÜZYIL BECERİLERİ YETERLİLİK ALGILARI VE BU BECERİLERİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 33-64.