Research Article
BibTex RIS Cite

INVESTIGATING THE ACADEMIC ACHIEVEMENTS OF THE 5th GRADE STUDENTS IN THE THEME OF SCIENCE TECHNOLOGY AND SOCIETY OF THE SOCIAL STUDIES COURSE

Year 2020, Volume: 49 Issue: 228, 301 - 334, 12.11.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.631709

Abstract

References

  • AKGÜN, İsmail Hakan (2015). “Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(2), 770-782.
  • AKMAL, Tariq, OAKS, Merrill M. ve BARKER, Ronald (2002). "The Status of Technology Education: A National Report on The State of The Profession", Journal of Industrial Teacher Education, 39(4), 6-25.
  • ALTUNIŞIK, Remzi; COŞKUN, Recai, BAYRAKTAROĞLU, Serkan ve YILDIRIM, Engin (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya.
  • ALVER, Birol (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ve Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi", M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 75-88.
  • ATAY, Aysel Derya (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Düzeylerinin ve Üstbilişsel Farkındalıklarının İncelenmesi, Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Aydın.
  • BRITNER, Shari L. ve PAJARES, Frank (2001). "Self-Efficacy Beliefs, Motivation, Race, and Gender in Middle School Science", Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 7(4), 271-285.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener, ÇAKMAK, Ebru Kılıç, AKGÜN, Özcan Erkan, KARADENİZ, Şirin ve DEMİREL, Funda (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener, ÇAKMAK, Ebru Kılıç, AKGÜN, Özcan Erkan, KARADENİZ, Şirin ve DEMİREL, Funda (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara.
  • CAN, Abdullah (2016). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Pegem Akademi, Ankara.
  • COŞKUN, Neriman ve SAMANCI, Osman (2012). “İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Sosyal Beceri Düzeyi ile Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Journal Of Educational and Instructional Studies in the World, 2, 32-41.
  • CRESWELL, John W. (2016). Araştırma Deseni; Nicel, Nitel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, (çev. edt. Selçuk Beşir Demir), Eğiten Kitap Yayınları, Ankara.
  • ÇELİKCAN, Şengül (2010). Sosyal Bilgiler Dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanının Aktif Öğrenme Yöntemleri İle İşlenmesinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • ÇIRPAN, Fidan Küdür ve ÇINAR, Sezgi (2013). "Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinde Akran Desteği ile Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi", Clinical and Experimental Health Sciences, 3(4), 191-199.
  • DAUGHERTY, Michael K. (2005). "A Changing Role for Technology Teacher Education", Journal of Industrial Teacher Education 42/1, 41-58.
  • DEMİRTAŞ, Zülfü (2010). "Okul Kültürü ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki", Eğitim ve Bilim, 35(158), 3-13.
  • EISENBERG, Nancy, FABES, Richard A., GUTHRIE, Ivanna K., MURPHY, Bridget C., MASZK Pat, HOLMGREN, Robin ve SUH, Karen (1996). “The Relations of Regulation and Emotionality to Problem Behavior in Elementary School Children”, Development and Psychopathology, 8, 141–162.
  • EROL, Hüseyin (2006). İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Demokratik Hayat Ünitesinin Hedefleri ve Bu Hedeflerin Gerçekleşme Düzeyi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon.
  • EYMUR, Gülüzar ve GEBAN, Ömer (2011). “Kimya Öğretmeni Adaylarının Motivasyon ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-255.
  • FIRAT, Gülbin Ulular (1997). Ortaokul Öğrencilerinin Okul Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Etmenler, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • GARCIA, Teresa ve SHIRLEY, L. Yu (1993). "Women and Minorities in Science: Motivational and Cognitive Correlates of Achievement", Atlanta, American Educational Research Association. (Report No. Tm 020 004) Eric Document Reproduction Service No: Ed 359 235.
  • GELBAL, Selahattin (2008). “Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyoekonomik Özelliklerinin Türkçe Başarısı Üzerinde Etkisi” Eğitim ve Bilim, 33(150), 1-13.
  • GENCER, Cevriye, ALTUĞ, Mehtap ve ERSÖZ, Filiz (2011). "Ortaöğretim Öğrencilerinin Hayatında Bilgisayarın Yeri", Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(1), 19-27.
  • GENÇAY, Ökkeş Alpaslan ve GENÇAY, Selçuk (2007). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 241-253.
  • GÜRBÜZ, Sait ve ŞAHİN, Faruk (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri; Felsefe-Yöntem- Analiz, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • GÜVENDİR, Meltem Acar (2014) "Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavında Öğrenci ve Okul Özelliklerinin Türkçe Başarısı ile İlişkisi." Eğitim ve Bilim, 39(172), 163-180.
  • HARMA, Mehmet (2008) Ana-Baba Kontrol Davranışlarının ve Aile İçi Çatışmanın Ergenlerin Öz-Denetim Becerileri ve Uyumları Üzerindeki Etkileri, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • HEAFNER, Tina (2004). “Using Technology to Motivate Students to Learn Social Studies”, Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 4(1), 42-53.
  • HICKS, David, LEE, John, BERSON, Michael, BOLICK, Cheryl ve DIEM, Richard (2014). “Guidelines For Using Technology to Prepare Social Studies Teachers” Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 14(4), 433-450.
  • İNCEBACAK, Belgin Bal ve TANGÜLÜ, Zafer (2015). “Sosyal Bilgiler Öğretimi: Öğretmenim ‘İyi Ki Var’”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(3), 52-66.
  • JANSEN, Ellen PWA ve BRUINSMA, Marjon (2005). "Explaining Achievement in Higher Education", Educational Research and Evaluation, 11(3), 235-252.
  • KARASAR, Niyazi (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • KARSENTI, Thierry P. ve THIBERT, Gilles (1995). "What Type of Motivation Is Truly Related to School Achievement? A Look at 1428 High-School Students", (Report No. Sp. 036 448) San Francisco: American Educational Research Association, Eric Document Reproduction Service No: Ed 391 783.
  • KAPIKIRAN, Şahin ve ÖZGÜNGÖR, Sevgi (2009). "Ergenlerin Sosyal Destek Düzeylerinin Akademik Başarı ve Güdülenme Düzeyi ile İlişkileri", Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16(1), 21-30.
  • KAYA, Barış (2008). “Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımı”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 89-205. KEITH, Timothy Z., KEITH, Patricia B., KIMBERLY, J. Quirk, SPERDUTO Jodi, SANTILLO, Stephanie ve KILLINGS Stacy (1998). “Longitudinal Effects of Parent Involvement on High School Grades: Similarities and Differences Across Gender and Ethnic Groups”, Journal of School Psychology, 36(3), 335-362.
  • KINCAL, Remzi Y. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • LAZAROS, Edward J., SPOTTS, Thomas H. ve VERDON, Jessica E. (2010). "Scientific Inquiry into Home Electronic Technology Usage", Science Activities, 47(3), 63-67.
  • MCGILLIVRAY, D., MCPHERSON, G., JONES, J. ve MCCANDLISH, A. (2015). “Young People, Digital Media Making and Critical Digital Citizenship”, Leisure Studies, 35(6), 724-738.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4. ve 5. Sınıflar), Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6. ve 7. Sınıflar), Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar), Ankara.
  • National Curriculum Standards For Social Studies (US) (2010). https://www.socialstudies.org/standards/strands#8 (26.10.2018).
  • OĞUR, Muhammet (2009). Altıncı ve Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumların İncelenmesi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Denizli.
  • OLKUN, Sinan ve ALTUN, Arif (2003). "İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri İle Uzamsal Düşünme ve Geometri Başarıları Arasındaki İlişki", The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 86-91.
  • ORUÇ, Şahin ve AKGÜN, İsmail Hakan (2010). "İlköğretim Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Öğrencilerinin Grafik Okuma Becerisini Kazanma Düzeyleri", Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 51-58.
  • ÖZABACI, Nilüfer (2001). "Demografik Özellikler ile Okul Başarısızlığına Neden Olan Faktörler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 135-150.
  • ÖZDER, Hasan ve MOTORCAN, Aktül (2013). "An Analysis of Teacher Candidates’ Academic Motivation Levels with Respect to Several Variables", British Journal of Arts and Social Sciences, 15(1), 42-53.
  • ÖZENSOY, Ahmet Utku (2015). “Sosyal Bilgiler Dersinde ‘Bilim, Teknoloji ve Toplum’ Öğrenme Alanıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3, 106-115.
  • ÖZERBAŞ, Mehmet Arif ve KURALBАYEVA, Aliya (2018). “Türkiye ve Kazakistan Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi”, MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 16-25.
  • ÖZTÜRK, Mesude Canan (edt) (2013). Dijital İletişim ve Yeni Medya, Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir. ÖZTÜRK, Mustafa (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık Düzeyleri, T.C. Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kastamonu.
  • ÖZTÜRK, Filiz Zayimoğlu (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterlik Düzeylerinin İncelenmesi, T.C. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • PALA, Şenol Mail (2019). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi bilim teknoloji ve toplum öğrenme alanına ilişkin akademik başarı ve becerilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • RICHARDSON, John TE ve WOODLEY, Alan (2003). "Another Look at the Role of Age, Gender and Subject as Predictors of Academic Attainment in Higher Education", Studies in Higher Education, 28(4), 475-493.
  • SABIN, Matthew A. (2002). Delivering Quality Technology Education Through Teacher-Written or Vendor-Written Technology Education Modules, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), University of Wisconsin-Stout, Menomonie.
  • SAVAŞ, Ekrem, TAŞ, Selma ve DURU, Adem (2010). "Matematikte Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 113-132.
  • SHAH, Chandra ve BURKE, Gerald (1999). "An Undergraduate Student Flow Model: Australian Higher Education", Higher Education, 37(4), 359-375.
  • ŞİMŞEK, Ünal ve YILDIRIM, Tahsin (2016). “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri”, International Journal Of Human Sciences, 13(1), 632-649.
  • ŞUBAŞ, Rahime (2018). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öz-Denetimleri ve Öğretmen Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlerle İncelenmesi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon.
  • TAY, Bayram ve AKYÜREK TAY, Betül (2006). "Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumun Başarıya Etkisi", Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 73-84.
  • TOPÇU, Seda (2018). “Çocuk ve Sanal Ortam”, Kocatepe Tıp Dergisi, 19, 27-33.
  • TURGUT, M. Fuat ve BAYKUL, Yaşar (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi, Ankara. TÜRKEŞ, Mehmet Cem (2004). Ergenlerde Sapkın Davranışın Nedenleri Olarak Öz denetim ve Aile İçi Denetim Mekanizmalarının Analizi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bursa.
  • YEŞİLTAŞ, Erkan ve KAYMAKCI, Selahattin (2014). “Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Teknoloji Boyutu”, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5(16), 314-340.
  • YILMAZER, Ayşegül ve DEMİR, Selçuk Beşir (2014). “Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine ve Sosyal Bilgiler Öğretmenine Karşı Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1705-1718.
  • YURDUGÜL, Halil (2005). "Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Kapsam Geçerliği İçin Kapsam Geçerlik İndekslerinin Kullanılması", XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 1, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, 771-774.
  • WHITWORTH Shelli A. and BERSON, Michael J. (2002). “Computer Technology in The Social Studies: An Examination of the Effectiveness Literature (1996-2001)”, Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 2(4), 471-508.

ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ BİLİM TEKNOLOJİ VE TOPLUM ÖĞRENME ALANINA İLİŞKİN AKADEMİK BAŞARILARININ İNCELENMESİ

Year 2020, Volume: 49 Issue: 228, 301 - 334, 12.11.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.631709

Abstract

Çalışmanın
amacı, 5. sınıf öğrencilerinin; 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda
(SBDÖP) yer alan, Bilim Teknoloji ve Toplum (BTT) öğrenme alanına ilişkin
akademik başarı düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir.
Çalışmada, nicel yöntemlerden olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın
örneklemi, 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılının İkinci Dönemi’nde, Erzincan ilinde
belirlenmiş 18 ortaokulda öğrenim gören toplam 742 beşinci sınıf öğrencisinden
oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak ‘Kişisel Bilgi Formu (KBF)’ ve ‘Bilim
Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanı Başarı Testi (BTTÖABT)’ kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin akademik
başarısının genel olarak iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Başarı düzeyinin;
yerleşim yeri, cinsiyet, kardeş sayısı, anne ve baba eğitim durumu, anne ve
baba mesleği, karne notu, evlerinde bilgisayar veya tablet olması, evlerinde
internet bağlantısı olması ve internete bağlanma sıklığına göre anlamlı olarak
değiştiği sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • AKGÜN, İsmail Hakan (2015). “Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanına Yönelik Akademik Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(2), 770-782.
  • AKMAL, Tariq, OAKS, Merrill M. ve BARKER, Ronald (2002). "The Status of Technology Education: A National Report on The State of The Profession", Journal of Industrial Teacher Education, 39(4), 6-25.
  • ALTUNIŞIK, Remzi; COŞKUN, Recai, BAYRAKTAROĞLU, Serkan ve YILDIRIM, Engin (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Sakarya Kitapevi, Sakarya.
  • ALVER, Birol (2005). “Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri ve Akademik Başarılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi", M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 75-88.
  • ATAY, Aysel Derya (2014). Ortaokul Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Düzeylerinin ve Üstbilişsel Farkındalıklarının İncelenmesi, Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Aydın.
  • BRITNER, Shari L. ve PAJARES, Frank (2001). "Self-Efficacy Beliefs, Motivation, Race, and Gender in Middle School Science", Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 7(4), 271-285.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener, ÇAKMAK, Ebru Kılıç, AKGÜN, Özcan Erkan, KARADENİZ, Şirin ve DEMİREL, Funda (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener, ÇAKMAK, Ebru Kılıç, AKGÜN, Özcan Erkan, KARADENİZ, Şirin ve DEMİREL, Funda (2018). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Şener (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Akademi, Ankara.
  • CAN, Abdullah (2016). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Pegem Akademi, Ankara.
  • COŞKUN, Neriman ve SAMANCI, Osman (2012). “İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Sosyal Beceri Düzeyi ile Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Journal Of Educational and Instructional Studies in the World, 2, 32-41.
  • CRESWELL, John W. (2016). Araştırma Deseni; Nicel, Nitel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, (çev. edt. Selçuk Beşir Demir), Eğiten Kitap Yayınları, Ankara.
  • ÇELİKCAN, Şengül (2010). Sosyal Bilgiler Dersi Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanının Aktif Öğrenme Yöntemleri İle İşlenmesinin Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • ÇIRPAN, Fidan Küdür ve ÇINAR, Sezgi (2013). "Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinde Akran Desteği ile Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi", Clinical and Experimental Health Sciences, 3(4), 191-199.
  • DAUGHERTY, Michael K. (2005). "A Changing Role for Technology Teacher Education", Journal of Industrial Teacher Education 42/1, 41-58.
  • DEMİRTAŞ, Zülfü (2010). "Okul Kültürü ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki", Eğitim ve Bilim, 35(158), 3-13.
  • EISENBERG, Nancy, FABES, Richard A., GUTHRIE, Ivanna K., MURPHY, Bridget C., MASZK Pat, HOLMGREN, Robin ve SUH, Karen (1996). “The Relations of Regulation and Emotionality to Problem Behavior in Elementary School Children”, Development and Psychopathology, 8, 141–162.
  • EROL, Hüseyin (2006). İlköğretim 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Demokratik Hayat Ünitesinin Hedefleri ve Bu Hedeflerin Gerçekleşme Düzeyi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon.
  • EYMUR, Gülüzar ve GEBAN, Ömer (2011). “Kimya Öğretmeni Adaylarının Motivasyon ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-255.
  • FIRAT, Gülbin Ulular (1997). Ortaokul Öğrencilerinin Okul Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Etmenler, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • GARCIA, Teresa ve SHIRLEY, L. Yu (1993). "Women and Minorities in Science: Motivational and Cognitive Correlates of Achievement", Atlanta, American Educational Research Association. (Report No. Tm 020 004) Eric Document Reproduction Service No: Ed 359 235.
  • GELBAL, Selahattin (2008). “Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyoekonomik Özelliklerinin Türkçe Başarısı Üzerinde Etkisi” Eğitim ve Bilim, 33(150), 1-13.
  • GENCER, Cevriye, ALTUĞ, Mehtap ve ERSÖZ, Filiz (2011). "Ortaöğretim Öğrencilerinin Hayatında Bilgisayarın Yeri", Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(1), 19-27.
  • GENÇAY, Ökkeş Alpaslan ve GENÇAY, Selçuk (2007). “Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 241-253.
  • GÜRBÜZ, Sait ve ŞAHİN, Faruk (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri; Felsefe-Yöntem- Analiz, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • GÜVENDİR, Meltem Acar (2014) "Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavında Öğrenci ve Okul Özelliklerinin Türkçe Başarısı ile İlişkisi." Eğitim ve Bilim, 39(172), 163-180.
  • HARMA, Mehmet (2008) Ana-Baba Kontrol Davranışlarının ve Aile İçi Çatışmanın Ergenlerin Öz-Denetim Becerileri ve Uyumları Üzerindeki Etkileri, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • HEAFNER, Tina (2004). “Using Technology to Motivate Students to Learn Social Studies”, Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 4(1), 42-53.
  • HICKS, David, LEE, John, BERSON, Michael, BOLICK, Cheryl ve DIEM, Richard (2014). “Guidelines For Using Technology to Prepare Social Studies Teachers” Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 14(4), 433-450.
  • İNCEBACAK, Belgin Bal ve TANGÜLÜ, Zafer (2015). “Sosyal Bilgiler Öğretimi: Öğretmenim ‘İyi Ki Var’”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(3), 52-66.
  • JANSEN, Ellen PWA ve BRUINSMA, Marjon (2005). "Explaining Achievement in Higher Education", Educational Research and Evaluation, 11(3), 235-252.
  • KARASAR, Niyazi (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • KARSENTI, Thierry P. ve THIBERT, Gilles (1995). "What Type of Motivation Is Truly Related to School Achievement? A Look at 1428 High-School Students", (Report No. Sp. 036 448) San Francisco: American Educational Research Association, Eric Document Reproduction Service No: Ed 391 783.
  • KAPIKIRAN, Şahin ve ÖZGÜNGÖR, Sevgi (2009). "Ergenlerin Sosyal Destek Düzeylerinin Akademik Başarı ve Güdülenme Düzeyi ile İlişkileri", Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16(1), 21-30.
  • KAYA, Barış (2008). “Sosyal Bilgiler Dersinde Teknoloji Kullanımı”, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 89-205. KEITH, Timothy Z., KEITH, Patricia B., KIMBERLY, J. Quirk, SPERDUTO Jodi, SANTILLO, Stephanie ve KILLINGS Stacy (1998). “Longitudinal Effects of Parent Involvement on High School Grades: Similarities and Differences Across Gender and Ethnic Groups”, Journal of School Psychology, 36(3), 335-362.
  • KINCAL, Remzi Y. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • LAZAROS, Edward J., SPOTTS, Thomas H. ve VERDON, Jessica E. (2010). "Scientific Inquiry into Home Electronic Technology Usage", Science Activities, 47(3), 63-67.
  • MCGILLIVRAY, D., MCPHERSON, G., JONES, J. ve MCCANDLISH, A. (2015). “Young People, Digital Media Making and Critical Digital Citizenship”, Leisure Studies, 35(6), 724-738.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4. ve 5. Sınıflar), Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6. ve 7. Sınıflar), Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar), Ankara.
  • National Curriculum Standards For Social Studies (US) (2010). https://www.socialstudies.org/standards/strands#8 (26.10.2018).
  • OĞUR, Muhammet (2009). Altıncı ve Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumların İncelenmesi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Denizli.
  • OLKUN, Sinan ve ALTUN, Arif (2003). "İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri İle Uzamsal Düşünme ve Geometri Başarıları Arasındaki İlişki", The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4), 86-91.
  • ORUÇ, Şahin ve AKGÜN, İsmail Hakan (2010). "İlköğretim Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Öğrencilerinin Grafik Okuma Becerisini Kazanma Düzeyleri", Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 51-58.
  • ÖZABACI, Nilüfer (2001). "Demografik Özellikler ile Okul Başarısızlığına Neden Olan Faktörler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 135-150.
  • ÖZDER, Hasan ve MOTORCAN, Aktül (2013). "An Analysis of Teacher Candidates’ Academic Motivation Levels with Respect to Several Variables", British Journal of Arts and Social Sciences, 15(1), 42-53.
  • ÖZENSOY, Ahmet Utku (2015). “Sosyal Bilgiler Dersinde ‘Bilim, Teknoloji ve Toplum’ Öğrenme Alanıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3, 106-115.
  • ÖZERBAŞ, Mehmet Arif ve KURALBАYEVA, Aliya (2018). “Türkiye ve Kazakistan Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi”, MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 16-25.
  • ÖZTÜRK, Mesude Canan (edt) (2013). Dijital İletişim ve Yeni Medya, Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir. ÖZTÜRK, Mustafa (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Vatandaşlık Düzeyleri, T.C. Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kastamonu.
  • ÖZTÜRK, Filiz Zayimoğlu (2011). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında Yer Alan Öğrenme Alanlarına İlişkin Özyeterlik Düzeylerinin İncelenmesi, T.C. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • PALA, Şenol Mail (2019). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi bilim teknoloji ve toplum öğrenme alanına ilişkin akademik başarı ve becerilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • RICHARDSON, John TE ve WOODLEY, Alan (2003). "Another Look at the Role of Age, Gender and Subject as Predictors of Academic Attainment in Higher Education", Studies in Higher Education, 28(4), 475-493.
  • SABIN, Matthew A. (2002). Delivering Quality Technology Education Through Teacher-Written or Vendor-Written Technology Education Modules, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), University of Wisconsin-Stout, Menomonie.
  • SAVAŞ, Ekrem, TAŞ, Selma ve DURU, Adem (2010). "Matematikte Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 113-132.
  • SHAH, Chandra ve BURKE, Gerald (1999). "An Undergraduate Student Flow Model: Australian Higher Education", Higher Education, 37(4), 359-375.
  • ŞİMŞEK, Ünal ve YILDIRIM, Tahsin (2016). “Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşleri”, International Journal Of Human Sciences, 13(1), 632-649.
  • ŞUBAŞ, Rahime (2018). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öz-Denetimleri ve Öğretmen Özyeterlik İnançları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlerle İncelenmesi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon.
  • TAY, Bayram ve AKYÜREK TAY, Betül (2006). "Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumun Başarıya Etkisi", Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 73-84.
  • TOPÇU, Seda (2018). “Çocuk ve Sanal Ortam”, Kocatepe Tıp Dergisi, 19, 27-33.
  • TURGUT, M. Fuat ve BAYKUL, Yaşar (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi, Ankara. TÜRKEŞ, Mehmet Cem (2004). Ergenlerde Sapkın Davranışın Nedenleri Olarak Öz denetim ve Aile İçi Denetim Mekanizmalarının Analizi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bursa.
  • YEŞİLTAŞ, Erkan ve KAYMAKCI, Selahattin (2014). “Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Teknoloji Boyutu”, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5(16), 314-340.
  • YILMAZER, Ayşegül ve DEMİR, Selçuk Beşir (2014). “Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine ve Sosyal Bilgiler Öğretmenine Karşı Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1705-1718.
  • YURDUGÜL, Halil (2005). "Ölçek Geliştirme Çalışmalarında Kapsam Geçerliği İçin Kapsam Geçerlik İndekslerinin Kullanılması", XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 1, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, 771-774.
  • WHITWORTH Shelli A. and BERSON, Michael J. (2002). “Computer Technology in The Social Studies: An Examination of the Effectiveness Literature (1996-2001)”, Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 2(4), 471-508.
There are 65 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Şenol Mail Pala 0000-0002-0489-9557

Adem Başıbüyük 0000-0001-8597-6915

Publication Date November 12, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 49 Issue: 228

Cite

APA Pala, Ş. M., & Başıbüyük, A. (2020). ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ BİLİM TEKNOLOJİ VE TOPLUM ÖĞRENME ALANINA İLİŞKİN AKADEMİK BAŞARILARININ İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(228), 301-334. https://doi.org/10.37669/milliegitim.631709