Tüm dünyada yaşanan pandemi süreci eğitim sürecini anlık bir kesintiye uğratması ile ülkelerin göstermiş olduğu reflekslerle eğitimin sürdürülebilir olması için çabalar ortaya konulmuştur. Bu süreçte çeşitli uluslararası kuruluşları, eğitim sürecinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için tüm dünya ülkelerine çeşitli önerilerde bulunmuşlardır. Bu öneriler, eğitim politikaları, öğretmen ve öğrenci, uzaktan eğitim ve teknoloji başlıkları altında toplanmaktadır. Uluslararası örgütlerin önerileri incelendiğinde, eğitime ilişkin yaklaşımlarında benzer ve farklılıkların olduğu görülmektedir. Bu önerilerin benzer ve farklı yönleri bu araştırmada ortaya çıkarılmıştır. Aynı zamanda Türkiye’nin eğitim sürecindeki uygulamalarının bu örgütlerin ortaya koyduğu önerilerle ne ölçüde örtüştüğü incelenerek sunulmuştur. Sonuç itibari ile Türkiye Covid-19 salgını sürecinde ortaya çıkarılan yol haritalarının uluslararası örgütlerin önerileriyle örtüştüğü anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Derleme Makalesi |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 51 Issue: 233 |