Review
BibTex RIS Cite

COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ULUSLARARASI ÖRGÜTLERİN EĞİTİME İLİŞKİN REFLEKSLERİ İLE TÜRKİYE’DEKİ UYGULAMALARIN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2022, Volume: 51 Issue: 233, 887 - 909, 15.02.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.788444

Abstract

Tüm dünyada yaşanan pandemi süreci eğitim sürecini anlık bir kesintiye uğratması ile ülkelerin göstermiş olduğu reflekslerle eğitimin sürdürülebilir olması için çabalar ortaya konulmuştur. Bu süreçte çeşitli uluslararası kuruluşları, eğitim sürecinin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için tüm dünya ülkelerine çeşitli önerilerde bulunmuşlardır. Bu öneriler, eğitim politikaları, öğretmen ve öğrenci, uzaktan eğitim ve teknoloji başlıkları altında toplanmaktadır. Uluslararası örgütlerin önerileri incelendiğinde, eğitime ilişkin yaklaşımlarında benzer ve farklılıkların olduğu görülmektedir. Bu önerilerin benzer ve farklı yönleri bu araştırmada ortaya çıkarılmıştır. Aynı zamanda Türkiye’nin eğitim sürecindeki uygulamalarının bu örgütlerin ortaya koyduğu önerilerle ne ölçüde örtüştüğü incelenerek sunulmuştur. Sonuç itibari ile Türkiye Covid-19 salgını sürecinde ortaya çıkarılan yol haritalarının uluslararası örgütlerin önerileriyle örtüştüğü anlaşılmaktadır.

References

  • ALIM, M. & Doğanay, G. (2016). Coğrafya öğretiminde zümreler arası işbirliğinin önemi ve ortak konuların analizi. Doğu Coğrafya Dergisi, 21 (35) , 1-16. DOI:10.17295/dcd.59154
  • AL-NAİBİ, İ., Al-jabri, M. & Kalbani, İ. (2018). Promoting students' paragraph writing using edmodo: An action research. Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 17, 1, s130-143.
  • AYDIN, G. Ç. (2020). COVID-19 salgını sürecinde öğretmenler. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler Erişim Tarihi: 17.08.2020 AYRAL, M., Özdemir, N., Türedi, A., Yılmaz-Fındık, L., Büyükgöze, H., Demirezen, S., Özarslan, H. & Tahirbegi, Y. (2014). Öğretmen özerkliği ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki: PISA örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (Özel Sayı 1), 207-218.
  • BM (2020). Policy Brief: Education during COVID-19 and beyond. https://www.un.org/development/desa/dspd/wpcontent/uploads/sites/22/2020/08/ sg_policy_brief_covid19_and_education_august_2020.pdf
  • CHENG, I. N. Y., Chan, J. K. Y., Kong, S. S. Y. & Leung, K. M. Y. (2016). Effectiveness and obstacle of using Facebook as a tool to facilitate student-centred learning in higher education. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 17(2), 1-14.
  • ÇOLAK, İ. & Altınkurt, Y. (2017). Okul iklimi ile öğretmenlerin özerklik davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(1), 33-71. doi: 10.14527/kuey.2017.002
  • ÇOLAK, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2017). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (2), 189-208 .
  • DANIEL, S.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • DERE, E., Yücel, Ü. A. & Yalçınalp, S. (2016). İlköğretim Öğrencilerinin Eğitsel Bir Çevrimiçi Sosyal Öğrenme Ortamı Olan Edmodo’ya İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 15(3), 804-819. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.49794
  • ETF (2020). Coping with COVID-19: Mapping education and training responses to the health crisis in ETF partner countries. Torino, Italy: ETF Publishing.
  • ILGAZ, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13(26), 187-201.
  • KARİP, E. (2020). COVID-19: Okulların Kapatılması ve Sonrası. https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi Erişim Tarihi: 02.08.2020 KICI, D.& Dilmen, N. E. (2014). Sosyal paylaşım ağlarının işbirlikli öğrenmede kullanımı: bir facebook uygulaması. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11(41), s.343-356.
  • KIRMACI, Ö., & Acar, S. (2018). Kampüs öğrencilerinin eşzamanlı uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(3), 276-291. doi:10.17244/eku.378138
  • LI, X. (2009). Review of distance education used in higher education in China. Asian Journal of Distance Education, 7(2), 30-41.
  • MEB (2020a). Uzaktan eğitime bir fikrim var. http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitime-bir-fikrim-var/haber/21488/tr Erişim Tarihi: 26.08.2020
  • MEB (2020b). 18 Eylül'e kadar sürecek uzaktan eğitim döneminin yol haritası http://www.meb.gov.tr/18-eylule-kadar-surecek-uzaktan-egitim-doneminin-yol- haritasi/haber/21499/tr Erişim Tarihi: 26.08.2020
  • MEB (2020c). Türk eğitim tarihinin en büyük uzaktan eğitim mesleki gelişim programını başlatıyoruz. http://ogretmen.meb.gov.tr/haberler-ve-duyurular/turk-egitim-tarihinin-en-buyuk-uzaktan-egitim-mesleki-gelisim-programini-baslatiyoruz.html Erişim Tarihi: 26.08.2020
  • MURPHY, M. P. A. (2020). COVID-19 and emergency eLearning: Consequences of the securitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 1-14. https://doi.org/10.1080/13523260.2020.1761749
  • OECD (2020a). A framework to guide an education response to the COVID-19 Pandemic of 2020. Paris: OECD Publishing.
  • OECD (2020b). Education responses to covid-19: embracing digital learning and online collaboration. http://www.oecd.org/coronavirus/policy- responses/education-responses-to- covid-19-embracing-digital-learning-and- online-collaboration-d75eb0e8/ Erişim Tarihi:10.08.2020
  • OLSEN, A. A., & Huang, F. L. (2018). Teacher job satisfaction by principal support and teacher cooperation: Results from the schools and staffing survey. Education Policy Analysis Archives, 27(11). http://dx.doi.org/10.14507/epaa.27.4174
  • PEARSON, L. C. & Moomaw, W. (2005). The relationship between teacher autonomy and stress, work satisfaction, empowerment, and professionalism. Educational Research Quarterly, 29(1), 37-53.
  • PETRIE, C., Aladin, K., Ranjan, P., Javangwe, R., Gilliland, D., Tuominen, S. & Lasse, L. (2020). Spotlight: Quality education for all during Covid-19 crisis. https://hundred- cdn.s3.amazonaws.com/uploads/report/file/15/hundred_spotlight_covid- 19_digital.pdf Erişim Tarihi: 01.08.2020.
  • PIMMER, C., Chipps, J., Brysiewicz, P., Walters, F., Linxen, S. & Gröhbiel, U. (2016). Supervision on social media: Use and perception of facebook as a research education tool in disadvantaged areas. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(5), 201-214.
  • RANELUCCI, J. & Bradley W. B. (2020). Using motivation design principles to teach screencasting in online teacher education courses. Journal of Technology and Teacher Education, 28, 2, pp. 393-401.
  • SERTKAYA, F. (2016). Zümre öğretmenler kurulu çalışmalarının yönetim süreçleri açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • STRONG L. E. G. & Yoshida, R. K. (2014). Teachers’ autonomy in today's educational climate: current perceptions from an acceptable instrument. Educational Studies, 50:2, 123-145, DOI: 10.1080/00131946.2014.880922
  • TZIFOPOULOS, M. (2020). In the shadow of coronavirus. distance education and digital literacy skills in Greece. International Journal of Social Science and Technology, 5(2), 1-14.
  • UNESCO (2020a). Education in a post-COVID world: Nine ideas for public action. Paris.
  • UNESCO (2020b). Supporting teachers and education personnel during times of crisis. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373338 Erişim Tarihi: 15.08.2020
  • UNICEF (2020). Education and COVID 19. https://data.unicef.org/topic/education/covid-19/ Erişim Tarihi: 14.08.2020
  • WANG, D., Wang, J., Li, H., & Li, L. (2017). School context and instructional capacity: A comparative study of professional learning communities in rural and urban schools in China. International Journal of Educational Development, 52(2017), 1-9. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2016.10.009
  • WARAWUDHI, R. (2017). The evaluation of edmodo in business reading class. International Journal of Information and Education Technology, 7, 2.
  • WORLDBANK (2020a). Remote Learning and COVID-19. http://pubdocs.worldbank.org/en/925611587160522864/KnoweldgePack-COVID19-RemoteLearning-LowResource-EdTech.pdf Erişim tarihi: 9/7/2020.
  • WORLDBANK (2020b). How countries are using edtech (including online learning, radio, television, texting) to support access to remote learning during the COVID-19 pandemic. https://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/how-countries-are-using- edtech-to-support-remote-learning-during-the-covid-19-pandemic Erişim Tarihi: 15.07.2020
  • YAMMAMOTO, G. T. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3, 1, Sayfa: 25-34.
  • YEGİTEK (2020). YEĞİTEK, uzaktan eğitim sürecini değerlendirme anketi başlattı. http://yegitek.meb.gov.tr/www/yegitek-uzaktan-egitim-surecini-degerlendirme- anketi-baslatti/icerik/3068 Erişim Tarihi: 26.08.2020
Year 2022, Volume: 51 Issue: 233, 887 - 909, 15.02.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.788444

Abstract

References

  • ALIM, M. & Doğanay, G. (2016). Coğrafya öğretiminde zümreler arası işbirliğinin önemi ve ortak konuların analizi. Doğu Coğrafya Dergisi, 21 (35) , 1-16. DOI:10.17295/dcd.59154
  • AL-NAİBİ, İ., Al-jabri, M. & Kalbani, İ. (2018). Promoting students' paragraph writing using edmodo: An action research. Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 17, 1, s130-143.
  • AYDIN, G. Ç. (2020). COVID-19 salgını sürecinde öğretmenler. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler Erişim Tarihi: 17.08.2020 AYRAL, M., Özdemir, N., Türedi, A., Yılmaz-Fındık, L., Büyükgöze, H., Demirezen, S., Özarslan, H. & Tahirbegi, Y. (2014). Öğretmen özerkliği ile öğrenci başarısı arasındaki ilişki: PISA örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (Özel Sayı 1), 207-218.
  • BM (2020). Policy Brief: Education during COVID-19 and beyond. https://www.un.org/development/desa/dspd/wpcontent/uploads/sites/22/2020/08/ sg_policy_brief_covid19_and_education_august_2020.pdf
  • CHENG, I. N. Y., Chan, J. K. Y., Kong, S. S. Y. & Leung, K. M. Y. (2016). Effectiveness and obstacle of using Facebook as a tool to facilitate student-centred learning in higher education. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 17(2), 1-14.
  • ÇOLAK, İ. & Altınkurt, Y. (2017). Okul iklimi ile öğretmenlerin özerklik davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(1), 33-71. doi: 10.14527/kuey.2017.002
  • ÇOLAK, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2017). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (2), 189-208 .
  • DANIEL, S.J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • DERE, E., Yücel, Ü. A. & Yalçınalp, S. (2016). İlköğretim Öğrencilerinin Eğitsel Bir Çevrimiçi Sosyal Öğrenme Ortamı Olan Edmodo’ya İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 15(3), 804-819. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.49794
  • ETF (2020). Coping with COVID-19: Mapping education and training responses to the health crisis in ETF partner countries. Torino, Italy: ETF Publishing.
  • ILGAZ, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13(26), 187-201.
  • KARİP, E. (2020). COVID-19: Okulların Kapatılması ve Sonrası. https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi Erişim Tarihi: 02.08.2020 KICI, D.& Dilmen, N. E. (2014). Sosyal paylaşım ağlarının işbirlikli öğrenmede kullanımı: bir facebook uygulaması. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11(41), s.343-356.
  • KIRMACI, Ö., & Acar, S. (2018). Kampüs öğrencilerinin eşzamanlı uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(3), 276-291. doi:10.17244/eku.378138
  • LI, X. (2009). Review of distance education used in higher education in China. Asian Journal of Distance Education, 7(2), 30-41.
  • MEB (2020a). Uzaktan eğitime bir fikrim var. http://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitime-bir-fikrim-var/haber/21488/tr Erişim Tarihi: 26.08.2020
  • MEB (2020b). 18 Eylül'e kadar sürecek uzaktan eğitim döneminin yol haritası http://www.meb.gov.tr/18-eylule-kadar-surecek-uzaktan-egitim-doneminin-yol- haritasi/haber/21499/tr Erişim Tarihi: 26.08.2020
  • MEB (2020c). Türk eğitim tarihinin en büyük uzaktan eğitim mesleki gelişim programını başlatıyoruz. http://ogretmen.meb.gov.tr/haberler-ve-duyurular/turk-egitim-tarihinin-en-buyuk-uzaktan-egitim-mesleki-gelisim-programini-baslatiyoruz.html Erişim Tarihi: 26.08.2020
  • MURPHY, M. P. A. (2020). COVID-19 and emergency eLearning: Consequences of the securitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 1-14. https://doi.org/10.1080/13523260.2020.1761749
  • OECD (2020a). A framework to guide an education response to the COVID-19 Pandemic of 2020. Paris: OECD Publishing.
  • OECD (2020b). Education responses to covid-19: embracing digital learning and online collaboration. http://www.oecd.org/coronavirus/policy- responses/education-responses-to- covid-19-embracing-digital-learning-and- online-collaboration-d75eb0e8/ Erişim Tarihi:10.08.2020
  • OLSEN, A. A., & Huang, F. L. (2018). Teacher job satisfaction by principal support and teacher cooperation: Results from the schools and staffing survey. Education Policy Analysis Archives, 27(11). http://dx.doi.org/10.14507/epaa.27.4174
  • PEARSON, L. C. & Moomaw, W. (2005). The relationship between teacher autonomy and stress, work satisfaction, empowerment, and professionalism. Educational Research Quarterly, 29(1), 37-53.
  • PETRIE, C., Aladin, K., Ranjan, P., Javangwe, R., Gilliland, D., Tuominen, S. & Lasse, L. (2020). Spotlight: Quality education for all during Covid-19 crisis. https://hundred- cdn.s3.amazonaws.com/uploads/report/file/15/hundred_spotlight_covid- 19_digital.pdf Erişim Tarihi: 01.08.2020.
  • PIMMER, C., Chipps, J., Brysiewicz, P., Walters, F., Linxen, S. & Gröhbiel, U. (2016). Supervision on social media: Use and perception of facebook as a research education tool in disadvantaged areas. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(5), 201-214.
  • RANELUCCI, J. & Bradley W. B. (2020). Using motivation design principles to teach screencasting in online teacher education courses. Journal of Technology and Teacher Education, 28, 2, pp. 393-401.
  • SERTKAYA, F. (2016). Zümre öğretmenler kurulu çalışmalarının yönetim süreçleri açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • STRONG L. E. G. & Yoshida, R. K. (2014). Teachers’ autonomy in today's educational climate: current perceptions from an acceptable instrument. Educational Studies, 50:2, 123-145, DOI: 10.1080/00131946.2014.880922
  • TZIFOPOULOS, M. (2020). In the shadow of coronavirus. distance education and digital literacy skills in Greece. International Journal of Social Science and Technology, 5(2), 1-14.
  • UNESCO (2020a). Education in a post-COVID world: Nine ideas for public action. Paris.
  • UNESCO (2020b). Supporting teachers and education personnel during times of crisis. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373338 Erişim Tarihi: 15.08.2020
  • UNICEF (2020). Education and COVID 19. https://data.unicef.org/topic/education/covid-19/ Erişim Tarihi: 14.08.2020
  • WANG, D., Wang, J., Li, H., & Li, L. (2017). School context and instructional capacity: A comparative study of professional learning communities in rural and urban schools in China. International Journal of Educational Development, 52(2017), 1-9. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2016.10.009
  • WARAWUDHI, R. (2017). The evaluation of edmodo in business reading class. International Journal of Information and Education Technology, 7, 2.
  • WORLDBANK (2020a). Remote Learning and COVID-19. http://pubdocs.worldbank.org/en/925611587160522864/KnoweldgePack-COVID19-RemoteLearning-LowResource-EdTech.pdf Erişim tarihi: 9/7/2020.
  • WORLDBANK (2020b). How countries are using edtech (including online learning, radio, television, texting) to support access to remote learning during the COVID-19 pandemic. https://www.worldbank.org/en/topic/edutech/brief/how-countries-are-using- edtech-to-support-remote-learning-during-the-covid-19-pandemic Erişim Tarihi: 15.07.2020
  • YAMMAMOTO, G. T. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3, 1, Sayfa: 25-34.
  • YEGİTEK (2020). YEĞİTEK, uzaktan eğitim sürecini değerlendirme anketi başlattı. http://yegitek.meb.gov.tr/www/yegitek-uzaktan-egitim-surecini-degerlendirme- anketi-baslatti/icerik/3068 Erişim Tarihi: 26.08.2020
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Derleme Makalesi
Authors

Dinçer Temelli 0000-0001-6258-5049

Publication Date February 15, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 51 Issue: 233

Cite

APA Temelli, D. (2022). COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ULUSLARARASI ÖRGÜTLERİN EĞİTİME İLİŞKİN REFLEKSLERİ İLE TÜRKİYE’DEKİ UYGULAMALARIN KARŞILAŞTIRILMASI. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 887-909. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788444