Sosyal bir varlık olan, yaşadığı toplumun değerlerinden etkilenen, kendisi de bir değer olan insan, ortaya koyduğu edebi eserlerle bu değerlerin yaşanmasını, yayılmasını, sonraki nesillere aktarılmasını sağlar. Bu edebi eserlerden biri olan hatıralar, eğitsel değeri kadar, değer aktarımında da önemli işleve sahiptir. Çalışmada, Türk Dünyasının önemli isimlerinden, yaşadığı toplumun kültürel zenginliklerini, tarihini, güncel gerçeklerini kendine özgü yorumuyla değer merkezli gündeme getiren, kendisi de eğitimci olan Nurullah Genç’in “Omuzlarımda Dünya” isimli hâtırat eseri hem UNESCO evrensel değerleri hem de MEB’in kök değerleri çerçevesinde, değerler eğitimi bakımından ele alınmıştır. İncelenen eserde; 4’ü ortak, 18 değerden hangilerine, ne düzeyde yer verildiği nitel araştırma yöntemiyle incelenmiştir. Doküman incelemesiyle toplanan veriler, betimsel analizle değerlendirilmiştir. İnceleme sonucunda, tespit edilen 13082 değerden, “Sevgi” değeri birinci olurken; onu dostluk, yardımseverlik değerleri izlemektedir. Pinaduz Köyünün, Köy Odasının, irfan mektebi olarak eğitsel rolü de keşfedilmiştir. Araştırmaya konu eserin, ahlaki, milli ve evrensel kök değerlerin öğrencilere kazandırılmasında yararlı olacağı kanısına varılmıştır.
Prof. Dr. Nurullah Genç'e bizlerle hatıralarını paylaşarak böylesi bir eseri kaleme aldığı için ve çalışmamızı okuyarak yazar katkısı sağladığı için çok teşekkür ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 52 Issue: 238 |