Research Article
BibTex RIS Cite

K-12 Düzeyinde Türkçe Öğrenen Yabancılar İçin 21. Yüzyıl Beceriler Çerçevesinin İncelenmesi

Year 2023, Volume: 52 Issue: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA, 323 - 366, 25.12.2023
https://doi.org/10.37669/milliegitim.1309184

Abstract

Ana dilinden başka bir dil öğrenme, çağın beklentilerinden biri olarak değerlendirilmektedir. Bu kapsmda Türkiye ve Dünya’da hedef dil olarak Türkçe öğrenmeye ilginin yoğun olduğunu söylemek mümkündür. Diğer dillerin yabancı dil olarak öğretim sürecinde olduğu gibi Türkçenin de yabancı dil olarak öğretimi, öğreniciler için sadece farklı bir dil öğrenme anlamına gelmemekte aynı zamanda öğrenilen dil ile çağın gerektirdiği becerilerin gelişimi de sağlanmaktadır. Bu açıdan bakıldığında günümüzde Türkçe öğrenme sürecinin 21. yüzyıl becerileriyle desteklenmesi önem arz etmektedir. Bugün yurt içi ve yurt dışında K-12 düzeyinde hedef dil olarak Türkçe öğretiminin yaygınlık kazandığı dikkate alındığında özellikle yabancı uyruklu çocuklara Türkçe öğretim faaliyetlerinde bu becerilerin kazandırılması bir gerekliliğe dönüşmektedir. K-12’de yabancılara Türkçe öğretim süreci, Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı’na göre düzenlenmektedir. Bu araştırmanın amacı, programda okul öncesinden liseye dek dil düzeyleri dikkate alınarak dil becerilerine yönelik sunulan kazanımların, 21. yüzyıl becerilerini ne ölçüde yansıttığını belirlemektir. Söz konusu amaç doğrultusunda nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırma verilerin toplanmasında Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı ve 21. Yüzyıl Beceriler Çerçevesi olmak üzere iki temel veri kaynağı esas alınmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Ulaşılan bulgulardan hareketle öğrenme ve inovasyon becerileri, bilgi, medya ve teknoloji becerileri ile yaşam ve kariyer becerileri olmak üzere üç ana başlıkta toplanan 21. yüzyıl becerilerinin K-12 düzeyinde kazanımlar boyutunda yer aldığı; dil düzeyine göre alt yeterlikleri temsil gücünün değiştiği sonucuna ulaşılmıştır.

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Ajjan, H., and Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt web 2.0 technologies: theory and empirical tests. Internet and Higher Education, 11(2), 71-80.
  • Anderson, L W., Krathwohl, D., (Eds). Airasian, P. W., Cruikshank, K.A., Mayer, R E., Pintrich, P.R , Raths, J., Wittrock, M. C. (2010). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama (D. A. Özçelik, Çev.). Pegem Yayıncılık.
  • Aydın, E., ve Tunagür, M. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretim programının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(32), 349-374.
  • Balcı, M. & Melanlıoğlu, D. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı üzerine. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 173-198.
  • Bloom, B. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (2. Basım). (D.A. Özçelik, Çev.). Pegem Akademi. Boholano, H. (2017). Smart social networking: 21st century teaching and learning skills. Research in Pedagogy, 7(1), 21–29.
  • Brown, P., H. Lauder, and D. Ashton. (2008). Education, globalisation and the future of the knowledge economy. European Educational Research Journal, 7(2), 131–56.
  • Broz, J. L. (1998). The origins of central banking: solutions to the free-rider problem. International Organization, 52(2), 231–268.
  • Can Aran, Ö., and Coşkun, Y. (2021). What do ımmigrant students think about the school system? analysis for ımproving the quality of education. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6(14), 703-724.DOI: http://dx.doi.org/10.35826/ijetsar.330
  • Care, E., Kim, H., Anderson, K., and Gustafsson-Wright, E. (2017). Skills for a changing world: National perspectives and the global movement. Center for Universal Education at the Brookings Institution.
  • Cook, V. (2008). Second language learning and language teaching. Routledge.
  • Cox, C. (2014). 21st Century skills and principles of flow in the foreign language classroom [MA Thesis]. Brigham Young University.
  • Çekici, Y. E. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programında yer alan kazanımların toplumdilbilimsel yetkinlik bağlamında incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 7(2), 1164-1186.
  • Çetin, İ. (2016). Suriyeli mültecilerin işgücüne katılımları ve entegrasyon: Adana-Mersin örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(4), 1001-1016.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Securing the right to learn: Policy and practice for powerful teaching and learning. Educational Researcher, 35(7), 13-24.
  • Dilaver, F. (2020). Elazığ’da Suriyeli mülteciler: Elazığ halkının Suriyeli mültecilere bakış açısı üzerine bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.] Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duman, T. (2019). Toplumsal uyum için eğitimin önemi: Türkiye’deki Suriyeliler. SEFAD, 41, 343-368.
  • Dündar, S. A., ve Polat, A. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programının 21. yüzyıl becerileri kapsamında incelenmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 66-77. EFA, 2007 United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (UNESCO, 2015). Education for All 2015. http://www.unesco.org.tr/
  • Emre, K. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Fahiminia, R., Jahandar, S., and Khodebandehlou, M. (2013). The impact of collaborative learning on Iranian EFL learner’s beliefs about vocabulary learning. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences, 3(2), 150-163.
  • Farisi, M. I. (2016). Developing the 21st-century social studies skills through technology integration. Turkish Online Journal of Distance Education, 17(1),16-30.
  • Fleith, D.S. (2000). Teacher and student perceptions of creativity in the classroom environment. Roeper Review, 22(3), 148-153.
  • Geçici Koruma Yönetmeliği (2019). 25.12.2019 tarihli ve 30989 sayılı Resmî Gazete.
  • Gencer, T. E. (2019). Göç süreçlerindeki çocukların karşılanamayan gereksinimleri, haklara erişimleri ve beklentileri: Ankara ve Hatay'da yaşayan Suriyeli çocuklar örneği [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hattam, R., and Zipin, L. (2009). Towards pedagogical justice. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 30(3), 297–301.
  • Hongyun, W. (2008). A longitudinal study of metacognition in EFL writing of Chinese university students. CELEA Journal, 31(2), 87–92.
  • Kay, K., and Greenhill, V. (2011). Twenty-first century students need 21st century skills. Wan, G. & Gut, D. M. (Ed.), Bringing Schools into the 21st Century (ss.41-66) içinde. Springer.
  • Koyuncu, İ. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı anlama kazanımlarının Barrett taksonomisine göre incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Larson, L. C. ve Miller, T. N. (2011). 21st Century skills: Prepare students for the future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121–123.
  • MEB-PIKTES (2022). Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonunun desteklenmesi projesi genel etki analizi raporu (Hazırlayan: Deniz Melanlıoğlu).
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Millî Eğitim Bakanlığı. file:///C:/Users/User/Downloads/20195712275243-okuloncesi_egitimprogrami%20(1).pdf
  • MEB. (2018). İngilizce dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Millî Eğitim Bakanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=327
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=663
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2022). Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Raporu.
  • MEB. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acı̇l Durumlarda Eğı̇tı̇m Daı̇re Başkanlığı. (Ocak 2022) http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development. (2018b). The future of education and skills, education 2030-the future we want. Retrieved from: https://www.oecd.org/education/
  • Önder Çangal, (2020). Yabancılara Türkçe öğretı̇mı̇nde sosyal medya kullanımının yazma becerı̇sı̇ne yönelı̇k öğrencı̇ görüşlerı̇. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sonbahar Özel Sayı, 52-61.
  • Özçelik, D. A. (1981). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Üsym–Eğitim Yayınları. P21’s Frameworks for 21st Century Learning (2019a). Battle for kids. https://www.battelleforkids.org/networks/p21/frameworks-resources
  • P21’s Frameworks for 21st Century Learning (2019b). Battle for kids. Fframework for 21st century learning definitions. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Pearlman B. (2009). Making 21st century schools: creating learner-centered schoolplaces/workplaces for a new culture of students at work. Educational Technology, 49(5), 11-19.
  • Pearson, M. (2015). Modeling universal design for learning techniques to support multicultural edu- cation for pre-service secondary educators. Multicultural Education, 22(3/4), 27-34.
  • Saleh S. E (2019). Ctitical thinking as a 21st centruy skıll: conceptıons, ımplementatıon and challenges ın the efl classroom. European Journal of Foreign Language Teaching, 4(1).
  • So, K. & Kang, J. (2014). Curriculum reform in Korea: issues and challenges for twenty-first century learning. The Asia-Pacific Education Researcher, 23(4), 795-803.
  • TELC (2013). Diller için Avrupa ortak başvuru metni. MEB Yayınları.
  • TELC Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni: (D-AOBM) Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Tamamlayıcı Cilt. (2019). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı.
  • TMV (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretim programı. TMV Yayınları.
  • Trilling, B. ve Fadel, C. (2009). 21st century skills: learning for life in our times. Jossey – Bass.
  • Uçak, S. (2022). Eğı̇tı̇mı̇n kültürel temellerı̇ anabı̇lı̇m dalı eğı̇tı̇m felsefesı̇ programı [Yayımlanmamış doktora tezi.] Ankara Ünı̇versı̇tesı̇ Eğı̇tı̇m Bı̇lı̇mlerı̇ Enstı̇tüsü.
  • United Nations Children’s Fund. (UNICEF, 2019). Skills development programme. https://www.unicef.org/ Woods-Groves, S., Choi, T., Bruhn, A. L., and Fernando, J. (2019). Examining teachers’ perceptions of K-11 students’ 21st century skills and student performance. Psychology in the Schools, 56(9), 1434–1454.
  • World Economic Forum. (WEF, 2016). New vision for education: Fostering social and emotional learning through technology. Geneva: World Economic Forum. http://www3.weforum.org/
  • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu (2013). 11 Nisan 2013 tarihli Resmî Gazete. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/04/20130411-2.htm
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. F. (2022). Ortaokul düzeyindeki çocukların Suriyeli akranlarına yönelik metafor algısı ile anne-babalarının Suriyelilere yönelik tutumunun incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.] Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.

Examining the 21st Century Skills Framework for Foreigners Learning Turkish at K-12 Level

Year 2023, Volume: 52 Issue: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA, 323 - 366, 25.12.2023
https://doi.org/10.37669/milliegitim.1309184

Abstract

Considering that teaching Turkish as a target language at the K-12 level has become widespread in Turkey and abroad today, it becomes a necessity to acquire these skills in Turkish teaching activities, especially for foreign children. The process of teaching Turkish to foreigners in K-12 is organized according to the Curriculum for Teaching Turkish as a Foreign Language. The purpose of this research is to determine to what extent the language skills acquisitions presented in the program reflect the 21st century skills, taking into account the language levels from pre-school to high school. For this purpose, document analysis, one of the qualitative data collection methods, was used. In the data collection process, the Curriculum for Teaching Turkish as a Foreign Language and the 21st Century Skills Framework were based on two main data sources. The data obtained from the data source were analyzed by descriptive analysis. Based on the findings, 21st century skills gathered under three main headings as learning and innovation skills, information, media and technology skills, and life and career skills are included in the dimension of objectives at the K-12 level; It has been concluded that the representation power of sub-competences changes according to the language level.

Project Number

-

References

  • Ajjan, H., and Hartshorne, R. (2008). Investigating faculty decisions to adopt web 2.0 technologies: theory and empirical tests. Internet and Higher Education, 11(2), 71-80.
  • Anderson, L W., Krathwohl, D., (Eds). Airasian, P. W., Cruikshank, K.A., Mayer, R E., Pintrich, P.R , Raths, J., Wittrock, M. C. (2010). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama (D. A. Özçelik, Çev.). Pegem Yayıncılık.
  • Aydın, E., ve Tunagür, M. (2021). Yabancı dil olarak Türkçe öğretim programının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(32), 349-374.
  • Balcı, M. & Melanlıoğlu, D. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı üzerine. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 173-198.
  • Bloom, B. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (2. Basım). (D.A. Özçelik, Çev.). Pegem Akademi. Boholano, H. (2017). Smart social networking: 21st century teaching and learning skills. Research in Pedagogy, 7(1), 21–29.
  • Brown, P., H. Lauder, and D. Ashton. (2008). Education, globalisation and the future of the knowledge economy. European Educational Research Journal, 7(2), 131–56.
  • Broz, J. L. (1998). The origins of central banking: solutions to the free-rider problem. International Organization, 52(2), 231–268.
  • Can Aran, Ö., and Coşkun, Y. (2021). What do ımmigrant students think about the school system? analysis for ımproving the quality of education. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 6(14), 703-724.DOI: http://dx.doi.org/10.35826/ijetsar.330
  • Care, E., Kim, H., Anderson, K., and Gustafsson-Wright, E. (2017). Skills for a changing world: National perspectives and the global movement. Center for Universal Education at the Brookings Institution.
  • Cook, V. (2008). Second language learning and language teaching. Routledge.
  • Cox, C. (2014). 21st Century skills and principles of flow in the foreign language classroom [MA Thesis]. Brigham Young University.
  • Çekici, Y. E. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programında yer alan kazanımların toplumdilbilimsel yetkinlik bağlamında incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 7(2), 1164-1186.
  • Çetin, İ. (2016). Suriyeli mültecilerin işgücüne katılımları ve entegrasyon: Adana-Mersin örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(4), 1001-1016.
  • Darling-Hammond, L. (2006). Securing the right to learn: Policy and practice for powerful teaching and learning. Educational Researcher, 35(7), 13-24.
  • Dilaver, F. (2020). Elazığ’da Suriyeli mülteciler: Elazığ halkının Suriyeli mültecilere bakış açısı üzerine bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.] Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duman, T. (2019). Toplumsal uyum için eğitimin önemi: Türkiye’deki Suriyeliler. SEFAD, 41, 343-368.
  • Dündar, S. A., ve Polat, A. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programının 21. yüzyıl becerileri kapsamında incelenmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 66-77. EFA, 2007 United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (UNESCO, 2015). Education for All 2015. http://www.unesco.org.tr/
  • Emre, K. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Fahiminia, R., Jahandar, S., and Khodebandehlou, M. (2013). The impact of collaborative learning on Iranian EFL learner’s beliefs about vocabulary learning. Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences, 3(2), 150-163.
  • Farisi, M. I. (2016). Developing the 21st-century social studies skills through technology integration. Turkish Online Journal of Distance Education, 17(1),16-30.
  • Fleith, D.S. (2000). Teacher and student perceptions of creativity in the classroom environment. Roeper Review, 22(3), 148-153.
  • Geçici Koruma Yönetmeliği (2019). 25.12.2019 tarihli ve 30989 sayılı Resmî Gazete.
  • Gencer, T. E. (2019). Göç süreçlerindeki çocukların karşılanamayan gereksinimleri, haklara erişimleri ve beklentileri: Ankara ve Hatay'da yaşayan Suriyeli çocuklar örneği [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hattam, R., and Zipin, L. (2009). Towards pedagogical justice. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 30(3), 297–301.
  • Hongyun, W. (2008). A longitudinal study of metacognition in EFL writing of Chinese university students. CELEA Journal, 31(2), 87–92.
  • Kay, K., and Greenhill, V. (2011). Twenty-first century students need 21st century skills. Wan, G. & Gut, D. M. (Ed.), Bringing Schools into the 21st Century (ss.41-66) içinde. Springer.
  • Koyuncu, İ. (2022). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi programı anlama kazanımlarının Barrett taksonomisine göre incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Larson, L. C. ve Miller, T. N. (2011). 21st Century skills: Prepare students for the future. Kappa Delta Pi Record, 47(3), 121–123.
  • MEB-PIKTES (2022). Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonunun desteklenmesi projesi genel etki analizi raporu (Hazırlayan: Deniz Melanlıoğlu).
  • MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Millî Eğitim Bakanlığı. file:///C:/Users/User/Downloads/20195712275243-okuloncesi_egitimprogrami%20(1).pdf
  • MEB. (2018). İngilizce dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Millî Eğitim Bakanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=327
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=663
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB. (2022). Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Raporu.
  • MEB. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Göç ve Acı̇l Durumlarda Eğı̇tı̇m Daı̇re Başkanlığı. (Ocak 2022) http://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_01/26165737_goc2022sunu.pdf
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development. (2018b). The future of education and skills, education 2030-the future we want. Retrieved from: https://www.oecd.org/education/
  • Önder Çangal, (2020). Yabancılara Türkçe öğretı̇mı̇nde sosyal medya kullanımının yazma becerı̇sı̇ne yönelı̇k öğrencı̇ görüşlerı̇. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sonbahar Özel Sayı, 52-61.
  • Özçelik, D. A. (1981). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Üsym–Eğitim Yayınları. P21’s Frameworks for 21st Century Learning (2019a). Battle for kids. https://www.battelleforkids.org/networks/p21/frameworks-resources
  • P21’s Frameworks for 21st Century Learning (2019b). Battle for kids. Fframework for 21st century learning definitions. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Pearlman B. (2009). Making 21st century schools: creating learner-centered schoolplaces/workplaces for a new culture of students at work. Educational Technology, 49(5), 11-19.
  • Pearson, M. (2015). Modeling universal design for learning techniques to support multicultural edu- cation for pre-service secondary educators. Multicultural Education, 22(3/4), 27-34.
  • Saleh S. E (2019). Ctitical thinking as a 21st centruy skıll: conceptıons, ımplementatıon and challenges ın the efl classroom. European Journal of Foreign Language Teaching, 4(1).
  • So, K. & Kang, J. (2014). Curriculum reform in Korea: issues and challenges for twenty-first century learning. The Asia-Pacific Education Researcher, 23(4), 795-803.
  • TELC (2013). Diller için Avrupa ortak başvuru metni. MEB Yayınları.
  • TELC Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni: (D-AOBM) Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Tamamlayıcı Cilt. (2019). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı.
  • TMV (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretim programı. TMV Yayınları.
  • Trilling, B. ve Fadel, C. (2009). 21st century skills: learning for life in our times. Jossey – Bass.
  • Uçak, S. (2022). Eğı̇tı̇mı̇n kültürel temellerı̇ anabı̇lı̇m dalı eğı̇tı̇m felsefesı̇ programı [Yayımlanmamış doktora tezi.] Ankara Ünı̇versı̇tesı̇ Eğı̇tı̇m Bı̇lı̇mlerı̇ Enstı̇tüsü.
  • United Nations Children’s Fund. (UNICEF, 2019). Skills development programme. https://www.unicef.org/ Woods-Groves, S., Choi, T., Bruhn, A. L., and Fernando, J. (2019). Examining teachers’ perceptions of K-11 students’ 21st century skills and student performance. Psychology in the Schools, 56(9), 1434–1454.
  • World Economic Forum. (WEF, 2016). New vision for education: Fostering social and emotional learning through technology. Geneva: World Economic Forum. http://www3.weforum.org/
  • Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu (2013). 11 Nisan 2013 tarihli Resmî Gazete. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/04/20130411-2.htm
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. F. (2022). Ortaokul düzeyindeki çocukların Suriyeli akranlarına yönelik metafor algısı ile anne-babalarının Suriyelilere yönelik tutumunun incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi.] Hasan Kalyoncu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
There are 54 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Deniz Melanlıoğlu 0000-0002-3663-0894

Özge Can Aran This is me 0000-0003-3229-4325

Project Number -
Publication Date December 25, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 52 Issue: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA

Cite

APA Melanlıoğlu, D., & Can Aran, Ö. (2023). K-12 Düzeyinde Türkçe Öğrenen Yabancılar İçin 21. Yüzyıl Beceriler Çerçevesinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 52(1), 323-366. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1309184