Bu çalışmanın amacı, doğrudan-yansıtıcı öğretim yaklaşımının dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel karar verme becerisi üzerine etkisini araştırılmaktır. Sosyobilimsel konular hem fen bilimlerini hem de toplumu ilgilendiren, birden fazla çözümü olan, tartışmaya açık, gerçek yaşam problemleridir. Oldukça karmaşık doğası gereği, sosyobilimsel sorunların çözümü için öğrencilerin hem bilimsel hem de ahlaki muhakeme (akıl yürütme) ve karar verme becerisine sahip olması gerekir. Bu çalışmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel karar verme becerileri, dört hafta (10 saat) süren, doğrudan-yansıtıcı öğretim ile kazandırılmıştır. Tek grup ön-test/son-test nitel keşfedici ve yorumlayıcı bir doğaya sahip olan araştırmaya, 31 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler, sosyobilimsel karar verme testi ve sınıf içi gözlem gibi nitel veri toplama araçları ile toplanmış, içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular öğrencilerin uygulama öncesinde oldukça yetersiz olan sosyobilimsel karar verme becerileri, araştırma sonunda büyük oranda iyileştirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarının hem fen bilgisi hem de sınıf öğretmenlerine ve lisans programlarında yetişmekte olan fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarına sosyobilimsel konuların öğretiminde öğretim yaklaşımı hakkında kaynak teşkil edecektir.
TÜBİTAK
1919B012110495
Desteklerinden dolayı TÜBİTAK'a teşekkürlerimizi sunarız.
1919B012110495
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | 1919B012110495 |
Publication Date | December 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 52 Issue: 1 - K-12 BECERİ EĞİTİMİNDE TÜRKİYE PERSPEKTİFİ: KURAM VE UYGULAMA |