Teaching methods, techniques and strategies in writing instruction has a critical role in enabling students to communicate effectively and consciously, organize their thoughts and express themselves in writing. This teaching enables students to understand and grasp the writing process. Teaching methods, techniques and strategies guides students to develop their writing skills step by step and effectively guides them through the different stages of the writing process. Therefore, teaching methods, techniques and strategies in writing education has the potential to create a learning environment that can be customized in accordance with the individual needs of students and to make them successful and confident individuals in written communication. Teaching new methods, techniques and strategies contributes to the development of writing education. The overall aim of this article is to explain and introduce the Guided writing technique in detail and to show teachers how it can be used to strengthen students' writing skills. In this context, the article discusses the Guided writing technique and its role in developing and guiding students' writing skills. The authors have opened various aspects of guided writing with different definitions and explanations.
Yazma eğitiminde yöntem, teknik ve strateji öğretimi, öğrencilerin etkili ve bilinçli bir şekilde iletişim kurmalarını, düşüncelerini organize etmelerini ve kendilerini yazılı olarak ifade etmelerini sağlamada kritik bir role sahiptir. Bu öğretim, öğrencilerin yazma sürecini anlamalarını ve kavramalarını sağlar. Yöntem, teknik ve strateji öğretimi öğrencilere yazma becerilerini adım adım geliştirmeleri için rehberlik eder ve onları yazma sürecinin farklı aşamalarında etkili bir şekilde yönlendirir. Dolayısıyla yazma eğitiminde yöntem, teknik ve strateji öğretimi öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına uygun olarak özelleştirilebilen bir öğrenme ortamı oluşturarak onları yazılı iletişimde başarılı ve güvenli bireyler haline getirme potansiyeli taşır. Yeni yöntem, teknik ve stratejilerin öğretilmesi yazma eğitiminin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bu makalenin genel amacı, rehberli yazma tekniğini detaylı bir şekilde açıklamak, tanıtmak ve öğretmenlere öğrencilerin yazma becerilerini güçlendirmeleri için tekniğin nasıl kullanılabileceğini göstermektir. Bu bağlamda makalede rehberli yazma tekniğini ve bu tekniğin öğrencilerin yazma becerilerini geliştirme ve yönlendirme konusundaki rolü ele alınmaktadır. Yazarlar, farklı tanımlamalar ve açıklamalarla rehberli yazmanın çeşitli yönleri açıklanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Derleme Makalesi |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2025 |
Submission Date | October 19, 2024 |
Acceptance Date | April 22, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 54 Issue: 247 |