Çalışanların iş performanslarına dair bir görüş olarak öne sürülmüş olan beklenti kuramı, sosyal ve örgütsel psikoloji alanyazınında vurgulanmakta ve çalışanların üretkenliğine ilişkin bir çerçeve sunmaktadır. Güdülenme ise "bir şeyi başarmak için kişiyi gayretlendiren, bir çeşit içten gelen dürtüdür" (Harmer, 2001, 51). Ayrıca, güdülenme karmaşık bir görevin gerçekleştirilmesinde gerekli bir unsur olarak görülmektedir. Beklenti ve güdülenme üzerine yapılan pek çok bilimsel çalışmada konu öğrenciler kapsamında ele alınmıştır. Ancak öğrenci güdülenmesi kadar öğretmen güdülenmesi ve beklentileri de önemlidir. Hatta öğretmenin güdülenme düzeyi öğrenci güdülenmesine direk olarak etki etmektedir. Özellikle eğitimciler açısından beklentiler ve güdülenme arasında karmaşık bir yapı bulunmakta ve bu yapıyı ortaya çıkartacak bilimsel bulgulara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, eğitimciler bağlamında beklenti kuramı ve güdülenmeye dair alanyazın çalışmalarını bir araya getirmek ve ileride yapılması olası araştırma çalışmalarına temel oluşturmak amacıyla bir derleme sunmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Acquisition |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |