Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitim, Beklenti Kuramı ve Güdülenme

Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 171 - 179, 30.06.2011

Abstract

Çalışanların iş performanslarına dair bir görüş olarak öne sürülmüş olan beklenti kuramı, sosyal ve örgütsel psikoloji alanyazınında vurgulanmakta ve çalışanların üretkenliğine ilişkin bir çerçeve sunmak­tadır. Güdülenme ise "bir şeyi başarmak için kişiyi gayretlendiren, bir çeşit içten gelen dürtüdür" (Harmer, 2001, 51). Ayrıca, güdülenme karmaşık bir görevin gerçekleştirilmesinde gerekli bir unsur ola­rak görül­mektedir. Beklenti ve güdülenme üzerine yapılan pek çok bilimsel çalışmada konu öğrenciler kapsamında ele alınmıştır. Ancak öğrenci güdülenmesi kadar öğretmen güdülenmesi ve beklentileri de önemlidir. Hatta öğretmenin güdülenme düzeyi öğrenci güdülenmesine direk olarak etki etmektedir. Özellikle eğitim­ciler açısından beklentiler ve güdülenme arasında karmaşık bir yapı bulunmakta ve bu yapıyı ortaya çıkartacak bilimsel bulgulara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, eğitimciler bağlamında beklenti kuramı ve güdülenmeye dair alanyazın çalışmalarını bir araya getirmek ve ileride yapılması olası araştırma çalışmalarına temel oluşturmak amacıyla bir derleme sunmaktır.

References

  • Akat, İ., Budak, G. & Budak, G. (1994). İşletme Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Bagraim, J. J. (2003). The nature of measurement of multiple commitment foci amongst South African knowledge workers. Management Dynamics, 12(2), 13-23.
  • Balcı, E. (1990). Eğitim yönetiminde güdülenmenin doğası ve insan gereksinimleri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 271-279.
  • Bellamy, S., Morley, C. & Watty, K. (2003). Why business academics remain Australian universities despite deteriorating working conditions and reduced satisfaction: An intellectual puzzle. Journal of Higher Education Policy and Management. 25, 13-28.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman & Co.
  • Bottger, P. C. (1990). Voluntary turnover: An empirical test of the met expectations hypothesis. Asia Pa- cific Human Resource Management, Ağustos, 18-27.
Year 2011, Volume: 1 Issue: 1, 171 - 179, 30.06.2011

Abstract

References

  • Akat, İ., Budak, G. & Budak, G. (1994). İşletme Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Bagraim, J. J. (2003). The nature of measurement of multiple commitment foci amongst South African knowledge workers. Management Dynamics, 12(2), 13-23.
  • Balcı, E. (1990). Eğitim yönetiminde güdülenmenin doğası ve insan gereksinimleri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 271-279.
  • Bellamy, S., Morley, C. & Watty, K. (2003). Why business academics remain Australian universities despite deteriorating working conditions and reduced satisfaction: An intellectual puzzle. Journal of Higher Education Policy and Management. 25, 13-28.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman & Co.
  • Bottger, P. C. (1990). Voluntary turnover: An empirical test of the met expectations hypothesis. Asia Pa- cific Human Resource Management, Ağustos, 18-27.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Acquisition
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Hatice Sezgi Saraç Durgun

Özkan Kırmızı This is me

Publication Date June 30, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Saraç Durgun, H. S., & Kırmızı, Ö. (2011). Eğitim, Beklenti Kuramı ve Güdülenme. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 1(1), 171-179.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr